علیرضا فرهنگ پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کاهش بستر رودخانه ها باعث می شود در زمان وقوع سیل، محل عبور آب رودخانه که در اثر گذر زمان توسط افراد فرصت طلب تنگ تر شده است، مشکلات و خسارات زیادی به اراضی کشاورزی مسیر خود وارد کند.
وی با اشاره به اینکه حریم رودخانه بیت المال و تصرف و برداشت شن و ماسه از رودخانه ها غیر قانونی است، از ادارات ذیربط و مسئول بخصوص اداره منابع آب این شهرستان خواست هر گونه برداشت مصالح شن و ماسه از بستر و حریم رودخانه ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح انجام گیرد.
رئیس دادگستری شهرستان ورزقان همچنین از اداره منابع آب خواست با برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی در مورد میزان حریم و بستر رودخانه و اهمیت آن در مواقع اتفاق سیل، در کاهش میزان خسارت به اراضی کشاورزی و باغات پیشگیری کنند.
فرهنگ پور با بیان اینکه ما حافظ بیت المال و حقوق شهروندی هستیم، گفت: اجازه نمی دهیم افرادی با هر نیتی به حریم و بستر رودخانه ها تعرض کنند.
رئیس دادگستری شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه همه باید در پیشگیری از وقوع جرم جدی و اهتمام داشته باشیم، یکی دیگر از نیازهای شهرستان را نبود پلیس راه در این شهرستان اعلام کرد.
فرهنگ پور با اشاره به تردد دستگاه های سنگین و سبک با توجه به وجود معادن و مناطق گردشگری، استقرار دائمی پلیس راه در این شهرستان را یکی از نیازهای اساسی اعلام کرد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های بین شهری و روستائی شهرستان افزود: نبود شانه مناسب در اکثر مسیرهای پرتردد، خصوصا جاده خواجه ورزقان ، خطرآفرین است.
فرهنگ پور خاطرنشان کرد: نبود تابلوهای راهنمایی در جاده ها، کم عرض بودن مسیر و تردد دستگاه های سنگین معدنی باعث ایجاد مشکلات و تصادف زیاد در این مسیر و منجر به فوت و مجروح شدن ده ها نفر از هموطنان می شود.
فرهنگ پور گفت: با این همه مشکلات متاسفانه پلیس راه بر ماشین آلات در این جادها کنترل ندارد و بعد از گذشت ساعت ها از حادثه از شهرستان های مجاور پوشش داده می شود.
شهرستان ورزقان با 53 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مر کز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: جمال سعادت پور**انتشار: عزیزی راد
7235/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.