سیدکمال الدین شهریاری درگفت و گو با ایرنا افزود: در پی درخواست مردم بخش کاکی و با پیگیری‌های انجام شده و همکاری اداره آب منطقه ای بوشهر، مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه مند تجدیدنظر می‌شود.
وی افزود: به دنبال رشد مهاجرت مردم از شهر به روستا در شهرستان دشتی، پیگیری‌های متعددی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در روستاهای تخریب شده در حادثه سیل 1365 انجام شده است .
شهریاری اضافه کرد: تعیین حریم هشت کیلومتری برای بستر رودخانه مند، امکان صدور سند برای املاک مسکونی و کشاورزی در این محدوده را غیرممکن و این موضوع نگرانی زیادی را برای مردم مشتاق بازگشت به این روستاها ایجاد کرده است.
شهریاری افزود: علی‌رغم اینکه تمامی روند قانونی تعیین حریم و بستر بر اساس مطالعات پیشین به اتمام رسیده و شرایط برای نشانه‌گذاری و تثبیت قطعی بستر رودخانه فراهم شده است، با پیگیری های انجام شده و همکاری میرعامل آب منطقه‌ای بوشهر مقرر شد این روند متوقف شده و مطالعات جدیدی برای تعیین حریم و بستر این رودخانه انجام شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در پایان مطالعات جدید، جلساتی با مردم و اهالی روستاهای نزدیک به رودخانه مند برگزار خواهد شد تا نظرات آنان نیز در گزارش نهایی به منظور تعیین حریم و بستر رودخانه مند اعمال شود.
وی بیان کرد: توجه به مسئولیت‌ها و ملاحظات اجتماعی از جمله نکاتی است که دستگاه‌های اجرایی به منظور خدمت رسانی به مردم می‌بایست مد نظر قرار دهند و توجه مدیریت آب منطقه ای بوشهر به این مهم شایسته تقدیر است.
رودخانه مند از بزرگترین رودخانه های دائمی شهرستان دشتی است که در فاصله 100 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.