معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، نرخ بیکاری در شهرستان اهر را 15 درصد عنوان کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر حدود هفت هزار و 500 نفر بیکار در این شهرستان وجود دارد که رقم بسیار ناراحت کننده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، یونس طاهری در همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر، ضمن اظهار نگرانی از روند رشد بیکاری در این شهرستان افزود: یکی از راهکارهای مقابله با این معضل اجتماعی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است که می توانند در این منطقه ایجاد اشتغال کنند. 
وی، حمایت از سرمایه گذاران را اولویت اصلی مسئولان شهرستان برشمرد و بر ایجاد زمینه مناسب برای جذب سرمایه گذاران و شناخت ظرفیت های این شهرستان اهر برای سرمایه گذاری تأکید کرد. 
معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی در روستاها خبر داد و افزود: دولت برای حمایت از ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی در روستاها کمتر از 10 هزار نفر که ایجاد اشتفال نمایند با تسهیلات بانکی کم بهره حمایت خواهد کرد. 
وی گفت: برای مشاغل خانگی در شهرستان اهر بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به بانکهای عامر اقدام کنند. 
طاهری از تخصیص یک و نیم میلیارد دلاری برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: از این میزان تسهیلات سهم استان آذربایجان شرقی ۴۳۰ میلیارد تومان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.