پدر شهید فرهنگی والا با بیان اینکه کاش چندین "وحید" داشتم تا در مسیر اسلام و خط ولایت فدایی شوند، متذکر شد: برای استحکام و تنومندی ریشه‌ها‌ی درخت اسلام باید خون‌هایی نثار شود؛ از صدر اسلام تا کنون نیز به خاطر خون شهداست که اسلام پابرجاست و اکنون نیز جوانانی هستند که امامان معصوم را ندیده‌اند اما حاضرند در مسیر ائمه اطهار(ع) و اسلام جانفشانی کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اکبر فرهنگی‌ والا در دیدار جمعی از اهالی رسانه‌ی استان با "خانواده‌ی معزز شهید فرهنگی والا" با بیان اینکه مدافعان حرم در خانواده‌هایی تربیت یافته‌اند که به نوعی به دوران دفاع مقدس دلبستگی دارند، افزود: وحید هم درس خوانده و مهندس شده بود، اینجا کار، زندگی و خانواده داشت اما زمانی که وضعیت مردم سوریه و عراق را می‌دید تاب نمی‌آورد و نمی‌توانست تحمل کند که در همسایگی کشورمان مردمانی را اینچنین تکه و پاره کنند، از این‌رو بسیار تلاش می‌کرد تا در این پیکار شرکت داشته و از مردم عراق و سوریه حمایت کند.
وی افزود: وحید در شهر خود کار فرهنگی انجام داده و افسر واقعی جنگ نرم بود، او هم در میان مردم بصیرت‌افزایی کرده و هم مراقب فرزندان مردم بود تا سرگرم برنامه‌های دیگر نشوند، چرا که امروزه دشمن بطور همه جانبه ما را بمباران فرهنگی کرده است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و لزوم فعالیت در این عرصه و همچنین تلاش‌های شهید فرهنگی والا در مساجد و مکان‌های مختلف، یادآور شد: وحید بیشتر وقت خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌کرد و در این راستا نیز اقدام به تربیت دانش‌آموزان بسیجی کرده و همه ساله در تابستان این دغدغه را داشت که خیری را پیدا کند ‌تا بتواند در مسیر برنامه‌های فرهنگی به کار گیرد. 
فرهنگی ‌والا با تاکید بر اینکه وحید معتقد بود که اگر جوانان و نوجوانان را رها کنیم دشمن تصاحبشان کرده و فرهنگ خود را بر آنان مسلط خواهد کرد، افزود: وحید همه ساله در تابستان در پی‌یافتن بودجه ای بود تا بتواند کارهای فرهنگی انجام دهد حتی اگر بودجه‌ای هم پیدا نمی‌کرد، هرگز نوجوانان را تنها نمی‌گذاشت.
وی با اشاره به اینکه وحید همواره می‌گفت که این فرزندان در دستان ما امانت هستند و باید از این امانت‌ها به خوبی مراقب کرده و در مسیر درست تربیت‌شان کنیم، گفت: او معتقد بود که حتی اگر بتوانم یک نفر را به پایگاه مقاومت مسجد و نماز جماعت اضافه کنم، کار بسیار مفیدی برای من خواهد بود، می‌گفت که فرصتی برای استراحت نیست و باید در مسیر فرهنگ و دین مبین اسلام تلاش کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهید فرهنگی والا در پایگاه مقاومت مسجد رسول‌الله(ص) و برخی پایگاه‌های مقاومت دیگر، تاکید کرد: وحید و همراهانش، گاهی به دلیل کمبود بودجه کلاس‌های آموزشی، اردو و... پایگاه‌های مختلف را ترکیب می‌کردند تا بتوانند آن بودجه ناچیز را در مسیر درست و بهینه به کار گیرند. 
فرهنگی‌ والا با بیان اینکه وحید هرگز نسبت به مسایل و مشکلات کشور و به ویژه در حوزه مسایل فرهنگی بی‌تفاوت نبود، خاطرنشان کرد: وحید در مواجهه با مشکلات کشور یا با بینش، بصیرت و عمارگونه وارد می‌شد و یا اینکه لباس رزم بر تن کرده و از اسلام، رهبری و کشور خود دفاع می‌کرد؛ خلاصه اینکه وحید همه‌جانبه کار می‌کرد و همواره تاکید داشت که منویات مقام معظم رهبری مورد غفلت قرار نگیرد.
پدر شهید فرهنگی والا که خود نیز از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود، با تاکید بر اینکه جوانان دهه هفتادی منویات رهبری را با جان و دل، پذیرفته و عمل می کنند، گفت: شکر خدا که وحیدها، جوانی‌ها و صادق عدالت اکبری‌ها در جامعه ما کم نیستند؛ در دوران دفاع مقدس نیز همه متحد بودند که دشمن را از خاک کشور بیرون کنند اما بنده معتقدم که جوانان امروزی که اینچنین آماده جانفشانی در راه انقلاب و اسلام‌اند، بسیار جلوتر از ما هستند، این جوانان علی‌رغم شرایط کشور، تهاجم فرهنگی و با توجه به موضع برخی مسئولان که تیشه بر ریشه اسلام می‌زنند توانسته‌اند موفق عمل کنند.
وی با بیان اینکه سرباز ولایت کم نبوده و جوانان مومن بسیاری در جامعه وجود دارند، گفت: خدا را شاکریم که ما نیز تحفه‌ی کوچکی داشتیم که در راه اسلام جانفشانی کند.
فرهنگی والا با تاکید بر اینکه ما خانواده‌ا‌ی مرفه نیستیم و با نان حلال زندگی گذرانده‌ایم، افزود: وحید به کنار، بنده و خانواده‌ام نیز سرباز ولایت هستم، ما به این راه ایمان آورده‌ایم و هر قدر هم در مشکلات باشیم باز هم در این طریق پایدار مانده و از اسلام و رهبر خویش دفاع می‌کنیم و در مواقع مورد نیاز نیز جانفشانی خواهیم کرد، چرا که حرکت در خط ولایت امری واجب است.
وی با اشاره به اینکه بنده خود نیز در دوران دفاع مقدس چند بار مجروح شده‌ و در برخی عملیات‌ها خط شکن بودم، یادآور شد: در سال 65 در مصاحبه‌ی با آقای پروین قدس نیز از رهبر خویش حمایت کرده و به مردم کشورم امیدواری دادم که با کمک خدا "راه کربلا" را باز خواهیم کرد که در نهایت نیز محقق شد؛ قدس شریف هم آزاد خواهد شد و ما همواره بر حمایت و طریق خود پافشاری خواهیم کرد.
پدر شهید فرهنگی والا با تاکید بر اینکه باید همچنان خون نثار کنیم تا ریشه‌های اسلام در عین تنومندی، تنومندتر شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر داعشی‌های داخلی قدری بیشتر از داعشی‌های خارجی مزاحمت ایجاد می‌کنند اما باید خون‌ها همچنان برای تنومندتر شدن ریشه‌های اسلام نثار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاخ نشینی عده‌ای از مسئولان و با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "روزی که دولت به کاخ نشینی توجه پیدا کرد آن روز است که باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم"، افزود: البته جوانان امروزی ما با دستانی خالی و قلبی صاف منویات مقام معظم رهبری را با جان و دل پذیرفته‌اند.
فرهنگی والا با بیان اینکه وحید همواره از مادرش درخواست دعای شهادت را داشت، افزود: زمانی که وحید در سوریه بود بنده و مادرش در نجف اشرف حضور داشتیم و با وجود شلوغی و انبوه جمعیت خود را به درب حرم رساندیم و مادرش نماز به جاآورد؛ مادرش می‌گفت: «در آن وضعیت حالم منقلب شده بود و اصلا وحید در خاطرم نبود اما یک لحظه حرف وحید به یادم آمد که می‌گفت: «دعا کن شهادت نصیبم شود»، دعایش کردم تا به آرزویش برسد». در این حین وحید نیز در سوریه در حال شهادت بود و ما بی‌خبر بودیم، قدری از حرم دور شده بودیم که خبر شهادت وحید را دادند؛ آری به گمانم وحید آمده بود تا مجوز شهادت را از مادرش بگیرد.
وی با اشاره به علاقه وحید به روحانیون و شخصیت‌های ولایی خاطرنشان کرد: وحید همانند پروانه بر گرد روحانیون حزب‌اللهی می‌چرخید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.