به گزارش ایرنا، آیت الله علی معلمی شامگاه یکشنبه در آئین بزرگداشت ترحیم آیت الله محی الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در مسجد النبی(ص) شهر قشم افزود: ترامپ هیچگاه احتمال نمی داد که 120 کشور اعلام رسمی تغییر محل سفارت کشورش را محکوم کرده و پیشنهاد او را رد کنند.
روز پنجشنبه (30 آذر) مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ را درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با 128 رای مثبت، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع تصویب کرد.
آمریکا شامگاه دوشنبه بیست و هفتم آذرماه در جلسه شورای امنیت که طرح مصر درخصوص پیش نویس قدس را وتو کرد. 14 کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.
بر اساس طرح مصر، این پیش نویس، بدون ذکر نام یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه ماهیت سیاست های روسای جمهوری آمریکا را یکسان دانست و تصریح کرد: ترامپ آنچه را که دیگران در لفافه و با زبان دیپلماتیک می گفتند، به صراحت بیان می کند.
وی با اشاره به تعبیرهای امام راحل درباره آمریکا گفت: ترامپ ماهیت استکباری آمریکا را برملا ساخت و پیشگویی های امام خمینی (ره) را در برابر دوست و دشمن تفسیر عملی کرد و این خدمتی به انقلاب و جمهوری اسلامی است.
معلمی افزود: اکنون با ایستادگی در برابر آمریکا اوج تفکر و روحیه انقلابی در منطقه شکل گرفته است و افول قدرت استکباری مشاهده می شود.
امام جمعه قائمشهر در ادامه رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت و اظهار کرد: دشمن منتظر است تا از یک مسئول در یک گوشه ای از کشور اشتباهی ببینند و آن را در رسانه ها بزرگ جلوه دهد اما در برابر زندگینامه و اخلاص کسانی هم چون این عالم ربانی سکوت می کنند.
وی به خصوصیات اخلاقی آیت الله حائری شیرازی اشاره و تصریح کرد: این عالم بزرگ در اطاعت از ولایت فقیه اندکی درنگ نکرد و ولایت فقیه را جلوه ای از جلوه های ولایت امامان معصوم می دانست.
در آئین بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه، فرماندار، روحانیان، مسئولان و مردم شهر قشم حضور داشتند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه بیست و نهم آذرماه به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیک گفت.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در دوره های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.