رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح زوج و فرد، گفت: شورای شهر پلیس را در اجرای این طرح‌ یاری کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ ناصر میکائیلی در صحن علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد: آلودگی هوای تبریز دلایل مختلفی دارد و طبق بررسی‌های دانشگاهی، تردد خودروها منشاء بیش از ۷۰ درصد آلایندگی‌ کلان‌شهرها است و از این رو طرح LEZ را در هسته‌ی مرکزی تبریز اجرا می‌کنیم. 
وی اجرای طرح زوج و فرد را از مطالبات مردم تبریز دانست و گفت: اجرای طرح زوج و فرد در هسته‌ی مرکزی تبریز در سال ۹۱ تصویب شده اما زیرساخت‌های لازم فراهم نشد تا این‌که هفته گذشته به دلیل آلودگی هوا علی‌رغم ریسک بالا، طرح زوج و فرد را اجرا کردیم.
وی افزود: اجرای این طرح منجر به کاهش ۵۰ درصدی تردد خودروها شده است.
میکائیلی با بیان این‌که شهردار فعلی و شهرداران سابق تبریز برای اصلاح حمل‌و‌نقل عمومی تبریز تلاش کرده‌اند، گفت: متاسفانه اتوبوس‌های درون شهری، خودروهای حمل‌و‌نقل باری، سرویس کارخانجات و خودروهای استیجاری ادارات همگی فرسوده هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح LEZ در تبریز، اظهار کرد: به دلیل اجرای این طرح، تمامی خودروها معاینه فنی گرفتند؛ اما سئوال اینجاست که با برگه معاینه فنی، آلایندگی تمامی خودروها رفع شد؟ متاسفانه وجود مراکز معاینات فنی در هسته مرکزی شهر منجر به ترافیک و آلودگی هوا هم شد، همچنین ضرورت دارد از درآمد مراکز معاینه فنی برای ایجاد دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر استفاده شود.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از تردد ۲۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح تبریز خبر داد و افزود: میزان آلایندگی موتورسیکلت ۱۰ برابر خودروی صفر کیلومتر است.
وی در خصوص راهکارهای پلیس راهور برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای تبریز، اظهار کرد: اجرای پیاده‌راه خیابان جمهوری، انتقال گمرک تبریز به خارج از شهر، جلوگیری از احداث مجتمع‌های پزشکی در هسته‌ی مرکزی شهر، انتقال مراکز معاینه فنی به خارج از شهر و ... می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی ناشی از تردد خودروها موثر واقع شود.
وی خواستار حمایت شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های کنترل ترافیک شد و افزود: اجرای طرح زوج و فرد و LEZ در گرو تامین زیرساخت‌های لازم نظیر دوربین بوده که در این بخش به همراهی شهرداری نیازمندیم؛ چرا که تعداد دوربین‌های نصب شده در تبریز خیلی کمتر از سایر شهرها است.
میکائیلی در پاسخ به درخواست اعضای شورا مبنی بر صدور مجوز تردد اتوبوس‌ و تاکسی با شماره پلاک منطقه آزاد ارس، گفت: شهرداری باید مسائل جانبی این موضوع را برطرف کند تا ما چنین مجوزی صادر کنیم.
وی در رابطه با پارکینگ‌های اطراف اتوبان شهید کسایی، گفت: صدور مجوز پارکینگ برعهده شهرداری است، با این حال به دلیل مشکلات ترافیکی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.