استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت استفاده از تخصص‌های بین رشته‌ای مهندسی به منظور ایجاد اشتغال تاکید کرد .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: ایجاد تحول و تغییر ذائقه در جهت ایجاد شغل موثر است و باید از تخصص‌های بین رشته‌ای مهندسی در جهت اشتغالزایی و حل مشکلات موجود جامعه مهندسی تلاش شود .
 
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در جامعه مهندسی استان، به نظر می‌رسد که بروکراسی نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند و این مسئله ذهن مهندسی را طلب می‌کند .
 
 خدابخش خاطر نشان کرد: امروزه کشورهای اروپایی از اتکای به نفت به سوی اتکای به مالیات پیش رفته‌اند و مالیات‌دهندگان خود در ایجاد اشتغال نقش دارند .
 
رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این دیدار با اشاره به تقسیم‌بندی ساختمان‌های موجود کشور به سه بخش مهم، گفت: بخش اول ساختمان ‎ ها شامل ساختمان‌های در دست ساخت هستند و به دلیل این‌که براساس قوانین و مقررات موجود ساخته می‌شوند، نگرانی چندانی در این بابت در برابر بحران‌هایی چون زلزله نداریم .
 
علی طوماری یادآور شد: بخش دوم ساختما‌ن‌ها در بافت‌های فرسوده واقع هستند و نگرانی و دغدغه اصلی ما از وجود چنین ساختمان‌هایی این است که از قوانین و مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود و بخش سوم ساختمان‌هایی هستند که بین سال‌های 52 تا 74 ساخته شده‌اند و از قوانین و آیین نامه‌های قدیمی تبعیت کرده‌اند که در مواقع بحرانی مشکل آفرین می‌شوند .
 
وی بیان کرد:  متاسفانه در مواقع زلزله نوع دوم ساختمان‌ها با مشکل مواجه می‌شوند که در همین زمان انگشت اتهام و بدبینی حتی از طرف برخی مسئولان کشور متوجه جامعه مهندسی می‌شود و این در حالی است که مهندسان هیچ نقشی در این ساخت و سازها نداشته اند .
 
وی افزود: یکی از مسائلی که مهندسان استان به آن اهمیت ویژه ای قائل هستند، موضوع اخلاق حرفه‌ای است که درحال حاضر سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان نسبت به تبیین راهکارهای اجرایی آن تلاش می‌کند .
 
طوماری تاکید کرد: درخواست ما این است که منتظر اصلاح قانون مهندسی نباشیم و برای بالابردن کیفیت ساخت و ساز و حل معضل بیکاری مهندسان، نظارت مقیم جایگزین نظارت مستمر شود تا بتوان بسیاری از مشکلات جامعه مهندسی را حل کرد .
 
وی یاد آور شد: امیدواریم برای حذف افراد غیر متخصص از حوزه‌های ساخت و ساز در راستای بهبود کیفیت ساختمان‌ها و بالا بردن عمر مفید آن‌ها نیز برنامه ریزی شود .
 
توحید اخلاقی، مدیر کل مدیرکل راه و شهرسازی استان  نیز در این دیدار ضمن قدردانی از احساس مسئولیت مدیریت مهندسی استان بیان کرد: با توجه به حضور و دخالت افراد غیرمتخصص از حوزه‌ها و مشاغل متفاوت درساخت و سازها، هیچگونه ضمانتی دراجرای صحیح امور وجود ندارد و این موضوع اهمیت توجه به استفاده از پتانسیل بیمه‌ها را به ما گوشزد می‌کند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.