امیر قاسم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه این منطقه تنها زیستگاه آهو در شمالغرب کشور محسوب می شود، اعلام کرد: تعداد آهو از 199 به 252 راس و کل و بز از 86 به 153 راس افزایش یافته است.
وی هدف از سرشماری حیات وحش را دستیابی به آمار دقیق تعداد گونه، ترکیب جمعیتی، بررسی احتمالی در کانونهای جمعیتی و اثر متقابل زیستگاه بر حیات وحش عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این سرشماری با 10 گروه عملیاتی شامل یک کارشناس و دو محیط بان به منظور سرشماری گونه های کل، بز و آهو بعنوان حیات وحش هدف و سایر پستانداران بزرگ جثه از جمله پلنگ، خرس، گرگ، روباه و غیره انجام می شود گفت: روش سرشماری به صورت پیمانی با استفاده از دستگاه های جی پی اس در مسیرهای تثبیت شده است.
قاسم زاده افزود: آمار هر مسیر با آمار مسیرها در سال های قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در این مسیرها مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، وسعت منطقه حفاظت شده کاغذکنان 51 هزار هکتار است و از سال 80 دراین منطقه شکار ممنوع بوده و در سال 90 بعنوان منطقه حفاظت شده کاغذکنان تحت مدیریت قرار گرفته است.
این منطقه حفاظتی دارای تنوع گونه های گیاهی، جانوری و زیستگاه های منحصر به فرد بوده و در حدود 101 گونه گیاهی داشته، همچنین پراکنش افزون بر 20 گونه پستاندار، 181 گونه پرنده، 26 گونه خزنده، 10 گونه ماهی و 4 گونه دوزیست را در این منطقه شاهد هستیم.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: انصاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.