رییس اداره محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن صبح جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده از ناحیه پا و بال دچار مصدومیت است که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان انتقال یافت.
علی بیانی اعلام کرد: با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل می دهند، قدر دانی می شود.که در همین پیوند از این سه دانش آموز نیز با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد
وی گفت: با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی بیش از 30 عنوان کلاس آموزشی تحت عنوان یک ساعت با محیط بان در سطح شهرستان گمیشان و بندرترکمن برگزار شده است تا دانش آموزان بیشتر با حوزه محیط زیست آشنا شوند.
بیانی از مردم منطقه خواست که درصورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن 1540 به محیط زیست اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا سنقر تالابی یک پرنده شکاری بوده که به هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز و از پستانداران کوچک، خزندگان و یا پرندگان تغذیه می کند و آشیانه خود را روی زمین یا درون نیزارها می سازد.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
7333/1648
انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.