داود بهبودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارایه گزارشی از ویژگی های لایحه بودجه سال 97 دولت، گفت: اصلاحات ساختاری و توجه به تولید و اشتغال و فقرزدایی از ویژگی های این لایحه بوده و اولویت‌ های این لایحه همانند برنامه ششم توسعه آب، محیط زیست، گردشگری، اصلاح بافت فرسوده شهری و حمل و نقل ریلی است.
وی افزود: اصلاح فرآیند توزیع اعتبارهای استانی با افزایش اعتبارها و اختیارهای استان‌ها در این لایحه پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در اصلاحات ساختاری این لایحه نیز ردیف‌های بودجه متفرقه از 337 به 138 ردیف و اعتبارهای متفرقه از 20 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.
بهبودی ادامه داد: سهم اعتبارهای هزینه‌ای استان‌ها در لایحه بودجه 97 به 24 درصد رسیده که این افزایش به علت استانی شدن اعتبارهای بنیاد شهید، آموزش‌ و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.
وی با اشاره به تخصیص یک میلیون و 268 هزار میلیارد ریال از منابع مختلف برای طرح های عمرانی دولت در این لایحه گفت: منابع درآمدی دولت در این لایحه نسبت به سال گذشته سه دهم درصد رشد یافته است.
دولت لایحه بودجه ۹۷ کشور با جمع منابع 11 میلیون و 940 هزار میلیارد ریال و بودجه عمومی 4 هزار 240 میلیارد ریالی هفته گذشته به مجلس ارائه داد.
خبرنگار: پرویز بابایی** انتشار: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.