رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از وجود ۱۸۰۰ پروژه‌ی استانی و ۲۰۰ پروژه‌ی ملی نیمه تمام در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، داود بهبودی در نشست خبری لایحه‌ی بودجه ۹۷ با برشماری ویژگی‌ها و تغییرات این لایحه اظهار کرد: اصلاحات ساختاری، توجه به شش محور مذکور در برنامه‌ی ششم توسعه، تولید اشتغال و عدالت اجتماعی از جمله موارد مورد توجه در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ است.
وی با اشاره به اصلاحات ساختاری افزود: تعیین اهداف کمی برای دستگاه‌ها و بازخواست آن‌ها بر اساس عملکرد تعیین شده از جمله ویژگی‌های اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه ۹۷ می‌باشد. 
وی گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، کاهش موازی‌کاری، افزایش هماهنگی، امکان نظارت عملیاتی بر بودجه، ارتباط هدفمند در تخصیص بودجه و افزایش شفافیت نیز از دیگر ویژگی‌های اصلاحات ساختاری به شمار می‌آیند. همچنین ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه ۹۷ از ۳۳۷ مورد به ۱۳۸ مورد کاهش یافته است.
بهبودی از استانی شدن بودجه‌ی برخی دستگاه‌های ملی خبر داد و گفت: بودجه‌ی برخی دستگاه‌ها مثل اداره کل آموزش و پرورش و امور ایثارگران که در سال جاری ملی بود، در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ استانی خواهد شد.
وی با اشاره به هسته های کلیدی برنامه‌ی ششم توسعه ادامه داد: توجه به منابع آبی، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل ریلی و عمومی، بافت فرسوده و آسیب دیده، سواحل جنوبی ماکرون در حاشیه دریای عمان از جمله محورهای مورد توجه در برنامه ششم توسعه است که در لایحه بودجه ۹۷ استان به آن توجه خواهد شد.
وی بیان کرد: در طی سال‌های گذشته سیاست‌ها متمرکز بر ایجاد اشتغال بود که در سال ۹۷ از تولید و سرمایه‌گذاری شروع خواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۷ گفت: دولت یازدهم اولین دولتی بود که در دوران خود پروژه جدیدی را شروع نکردند و سیاست‌های آن‌ها مبتنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که در این راستا در لایحه بودجه ۹۷ از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: بیش از ۷۱ هزار پروژه‌ی نیمه تمام در کشور وجود دارد که شش هزار پروژه ملی و ۶۵ هزار پروژه استانی هستند که قصد داریم آنها را با کمک بخش خصوصی به اتمام برسانیم.
 وی در ادامه با اشاره به طرح ppp یا مشارکت بخش عمومی و خصوصی گفت: در این راستا باید ۶۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف جذب شود که از این میزان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع دولتی، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از بازارهای مالی و خارجی مثل بانک و بورس و مابقی از آورده‌های مستقیم بخش خصوصی جذب شود.
 وی با اشاره به محور عدالت اجتماعی در لایحه بودجه ۹۷ گفت: سلامتی یکی از دغدغه‌های اصلی دولت یازدهم است که با شعار کاهش فقر مطلق تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌هایی را در این راستا در نظر گرفته است.
بهبودی افزود: افزایش سه برابری حقوق مستمری‌بگیران در قالب نهادهای حمایتی، نهادسازی در قالب صندوق رفاه اجتماعی در راستای حذف فقر مطلق، تحت حمایت گرفتن تمامی خانواده‌هایی با دریافتی کم‌تر از مستمری بگیران رسمی کشور و افزایش بهداشت و سلامت از جمله برنامه‌های محور عدالت اجتماعی در ایران به شمار می‌آیند.
وی با اشاره به اعتبارات استان‌ها گفت: اعتبارات استان‌ها در سال جاری در مجموع ۹۱۱ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن به آذربایجان شرقی تعلق داشت. در سال ۹۷ نیز دو هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال درآمد برای استان پیش‌بینی شده است؛ به طوری که درآمد استان ما در مقایسه با سایر استان‌ها کم و درآمدی که دولت از استان مطالبه می‌کند، از پیش‌بینی مصوب سال جاری بیشتر است که برای افزایش درآمد در استان می‌توان از جذب سرمایه گذار خارجی و توان بخش خصوصی استفاده کرد.
وی گفت: جمع اعتبارات هزینه‌‌ای کشور حدود ۵۰۳ هزار میلیارد ریال است که از این میزان حدود ۲۲ هزار میلیارد یا ۴.۳ دهم درصد متعلق به استان ما است. همچنین در لایحه بودجه ۹۷ جمع اعتبارات هزینه‌ای کشور حدود ۵۶۱ هزار میلیارد ریال است که ۲۴ هزار میلیارد ریال آن به آذربایجان شرقی تعلق دارد.
 بهبودی در ادامه با بیان اینکه پروژه دریاچه ارومیه یک پروژه ملی است گفت: تخصیص بودجه به دریاچه ارومیه در قانون بودجه، ردیف داشته و در سطح ملی و از طریق ستاد احیای دریاچه مدیریت و پیگیری می‌شود و برای رویداد فرهنگی "تبریز ۲۰۱۸" نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.
 وی در ادامه در خصوص آزادراه تبریز-مرند-بازرگان گفت: این آزادراه شامل بخش تبریز به مرند، مرند- ایواغلی و ایواغلی به مرز می‌شود که مرحله‌ی اجرایی تبریز به مرند در آغاز شد ه و بخش مرزی نیز به منطقه آزاد ماکو واگذار شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.