اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از متخصصان و دانشگاهیان در تبریز برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رییس کنفرانس در مراسم آغاز به کار آن، با اشاره به فرمایش‌های رهبرمعظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: به دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی، کنفرانسی با تاکید بر سه محور اقتصاد، مدیریت و حسابداری برگزار شد که جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و موسسه علم و فناوری شمس از حامیان این کنفرانس بودند.
 
محمد صادق جعفرزاده تاکید کرد: برقراری ارتباط هرچه بهتر بین صنعت و دانشگاه در جهت استفاده از تجربیات و علم دانشگاهیان در شرکت‌ها و موسسات از ضروریات است تا بتوان به عنوان مثال به شفافیت مالی به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.
 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که آذربایجان شرقی، استانی صنعتی است، ضرورت برگزاری چنین کنفرانسی بیش از پیش احساس می‌شد و از این رو این کنفرانس به منظور آشنایی بیشتر حسابداران و دستگاه‎های ذی ربط با اصول حسابرسی و حسابداری تعهدی و همچنین ایجاد هماهنگی بین بخش‎های اقتصادی و حسابرسی برگزار شد.
    
جعفرزاده از برگزاری این کنفرانس در اردیبهشت ماه سال آتی در سطح بین‎المللی و با همکاری دانشگاه آتاتورک ترکیه برگزار خبر داد و افزود: بدون شک برگزاری کنگره‎هایی از این قبیل، می‎تواند نقش مثبتی در بهبود وضعیت اقتصادی استان  و کشور داشته باشد.
 
وی با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان رشته‎ی حسابداری در استان افزود: با وجود این تعداد حسابدار، کارخانه‎های ما همواره با سازمان‎هایی مانند تامین اجتماعی مشکل دارند، که این مسائل لزوم ارائه آموزش‌هایی از این قبیل را جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی را بیشتر می‌کند.
 
دبیر علمی این کنفرانس نیز ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته جهانی حسابدار، با تاکید بر این‌که سه موضوع حسابداری، اقتصاد و مدیریت به هم گره خورده‌اند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، بیان کرد: اقتصاد رکن اصلی هر کشور است و از طرفی حسابداران رویدادهای اقتصادی را ثبت و ضبط می‌کنند که در نهایت مدیران سازمان‌ها با استفاده از این اسناد و رویکردهای مدیریتی خود، به تصمیم گیری و برنامه ریزی می پردازند.
 
حیدر محمدزاده سالطه، تاکید کرد: بدون اقتصاد پایدار، مدیریت پایدار و سیستم حسابداری کامل، توسعه‌ی پایدار هم اتفاق نمی افتد.
 
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، یاد آور شد: در این زمان، اقتصاد مقاومتی به عنوان ابزار انتخاب شده است و حسابداران اهداف اقتصاد مقاومتی را باید در برحسب تخصص خود به طور کاربردی به جامعه معرفی کند.

عضو هیئت موسس موسسه علم و فناوری شمس نیز در این کنفرانس با تاکید بر این‌که در موسسه آموزش عالی شمس، دانشجویان در 24 رشته‌ی مختلف در حال تحصیل هستند، گفت: این موسسه با داشتن بیش از 80 استاد، در جهت گسترش علم و دانش فعالیت می‌کند.
 
نوتاش، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، بیان کرد: تبادلات علمی، و بحث‌های اقتصادی به دنبال این رویداد ارشمند اتفاق می‌افتد و امیدواریم که مسئولان مربوطه توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
 
اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در تبریز برگزار شد و از بین 841 مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنفرانس، 416 پذیرش شدند.
 
سخنرانی پروفسور محمد نمازی، استاد حسابداری دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه نبراسکا آمریکا و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با موضوع «بررسی و نقش حسابداری و حسابداران در گسترش توسعه پایدار»  و دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی با «موضوع نقش حسابداری در توسعه پایدار »از جمله برنامه های این کنفرانس بود.
 
هم چنین دکتر نجف قراچورلو، رییس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با «موضوع اقتصاد مقاومتی و صادرات، تولید و اشتغال»، دکتر رسول برادران حسن زاده، عضو هیئت علمی و پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با موضوع « فرصت‌ها و تهدیدهای رشته حسابداری» و دکتر مهدی زینالی با موضوع « بودجه ریزی عملیاتی» به ایراد سخنرانی پرداختند.
در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار و نیز از مقالات برگزیده تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.