یونس طاهری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بناب، گفت: میزان تسهیلات اختصاص یافته برای تولید و اشتغال در سال جاری فرصت مناسبی برای متقاضیان وام خوداشتغالی است و از همه مسئولان انتظار می رود اطلاعات لازم در مورد دریافت چنین تسهیلات کم بهره را در اختیار متقاضیان قرار دهند.
وی از بناب به عنوان یکی از شهرهای برتر در حوزه اقتصاد و جذب سرمایه آذربایجان شرقی معرفی کرد و افزود: شهرستان بناب دارای ظرفیت مناسبی در تولید و جذب سرمایه است که باید از این ظرفیت برای تولید بیشتر و در نتیجه افزایش اشتغال شهرستان استفاده کرد.
طاهری ایجاد اشتغال پایدار را از اولویت اصلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد و اظهار کرد: تلاش بر این است که تسهیلات خوداشتغالی به صورت کارشناسی و با بررسی میزان پایدار بودن در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
وی حمایت کامل و همه جانبه از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را وظیفه تمام مسئولان استان، کشور و شهرستان دانست و گفت: امروز سرمایه گذاران و تولیدکنندگان رزمندگان جبهه اقتصادی کشور هستند و حمایت از آن ها وظیفه ما مسئولان است؛ چرا که اگر حمایتی از این سرمایه گذاران نشود نه تنها اشتغالی صورت نمی گیرد بلکه شغل های قبلی نیز از بین می رود.
سرپرست فرمانداری شهرستان بناب نیز در این نشست از اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اصلی نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: مهم ترین برنامه نظام و دولت حمایت از تولید و اشتغال است که دولت با پرداخت تسهیلات مختلف سعی دارد از تولید و اشتغال حمایت کند.
امین رفیعی با تأکید بر اینکه حل مشکل بیکاری یک عزم جدی و همگانی را طلب می کند، افزود: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید دست به دست هم دهند تا برای رفع این مشکل همکاری کنند.
وی میزان اعتبار و تسهیلات اختصاص یافته به شهرستان بناب در بحث مشاغل خانگی را یک میلیارد و 540 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: این تسهیلات به صورت انفرادی 20 میلیون تومان و به صورت پشتیبانی تا 15 نفر تا سقف 150 میلیون تومان با سود 4 درصد پرداخت می شود.
رفیعی اضافه کرد: مسئولان باید افراد جویای کار را به سمت طرح هایی سوق دهند که توجیه اقتصادی داشته باشد و به عنوان شغل پایدار محسوب شود و نباید در این وضعیت اقتصادی نامناسب کشور از تسهیلات برای اشتغال های ناپایدار و کوتاه مدت استفاده کرد.
وی، سهم شهرستان بناب در سال 96 برای ایجاد اشتغال را 3 هزار و 450 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون برخی ادارات شهرستان در این ارتباط کوتاهی کرده اند.
رفیعی افزود: در 8 ماه گذشته سال یک هزار و 731 اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تحقق سهم شهرستان در ایجاد اشتغال باشیم.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال 95 از پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان در قالب اعتبارات مشاغل خانگی یک پنجم آن جذب شهرستان بناب شده است، گفت: این اعتبار در سال 96 به 41 میلیارد تومان افزایش یافته که با احتساب افزایش 8 برابری انتظار می رفت که 8 میلیارد تومان از این میزان تسهیلات به شهرستان بناب تخصیص می یافت.
صمد اخلاصی با اشاره به اینکه 54 درصد جویندگان کار در شهرستان بناب را افراد با مدرک دیپلم و مدرک دانشگاهی تشکیل می دهند؛ افزود: این نشان دهنده این است که جویندگان کار در جامعه از سطح بی سوادی به سطح فارغ التحصیلان دانشگاهی سوق یافته است.
وی سال 96 را سال طلایی در زمینه اشتغال دانست و اظهار کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات هیچ مشکلی نداریم و اعتقادم بر این است که هیچ متقاضی دریافت وام بدون پاسخ نخواهد ماند.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در فاصله 123 کیلومتری جنوب تبریز واقع است.
3038/6183 انتشار دهنده: رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.