معاون صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌ شرقی ازاجرای طرح نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و راه اندازی سامانه Ispx در استان خبر داد و گفت: این سامانه در استان راه اندازی شده تا لیست پیمانکاران فرعی آنالیز و پیمانکاران اصلی انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی، مجید یاریگر در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: طرح ملی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ISPX مدل توسعه صنایع کوچک و متوسط است که در جهت توانمند سازی و توسعه بازار بخش خصوصی پیش بینی شده است.
وی با بیان این‌که این پروژه در حال حاضر در ۱۰ استان کشور و حدود ۱۰ واحد صنعتی پیاده شده است، ادامه داد: شرکت های بزرگ و اصلی استان اعم از پالایشگاه تبریز، پتروشیمی تبریز، نیروگاه تبریز، شرکت تراکتورسازی و... به عنوان پیمانکاران اصلی به خدمات و کالاهایی نیاز دارند که پیمانکاران فرعی می توانند این کالاها را تامین کنند.
معاون شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اجرای این طرح در ۵۲ کشور، اضافه کرد: این پروژه یک طرح موفق در جهان است و موفق ترین نمونه آن در ترکیه می باشد؛ به طوری‌که در ترکیه پروژه های به ارزش چند صد میلیون یورویی توسط شرکت های کوچک و متوسط این کشور اجرا شده است.
وی با اشاره به این‌که طرح نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ISPX یک پروژه ملی و فرابخشی است، تصریح کرد: هدفمان از اجرای این طرح، شتاب دادن به توسعه منطقه ای است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌ شرقی  نیز در این جلسه گفت: اجرای پروژه ملی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ISPX ضمن مدیریت نوسانات تقاضای بازار، در ارتقای بهره وری و استفاده از ظرفیت های خالی نیز موثر است.
داود بهبودی  پیاده سازی طرح پروژه ملی نظام مبادلات پیمانکاری فرعی(ISPX) را امری موثر در راستای تقویت و تکمیل واحد های صنعتی کوچک و متوسط، توسعه صادرات و ایجاد شبکه در جریان خلق زنجیره ارزش عنوان کرد و گفت: ضروری است نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (ISPX) با روش های بین المللی تقویت صنایع کوچک و متوسط را در اولویت قرار دهند.
وی توسعه بازار و توانمند سازی پیمانکاران را از جمله مزیت های Ispx عنوان کرد و ادامه داد: این نظام بستری را فراهم می کند تا منافع پیمانکاری واحد های کوچک و بزرگ تامین شود.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.