به گزارش ایرنا، محمد قربان کیانی روز چهارشنبه در چهارمین همایش فرهنگ سازمانی و منابع انسانی با بیان اینکه 80 درصد سرمایه سازمان ها را منابع انسانی تشکیل می دهد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمینه نیروی انسانی و مدیریتی منجر به افزایش کارایی سازمان ها می شود.
وی وجود بیش از 330 عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج را نشاندهنده سرمایه و منابع انسانی این دانشگاه دانست و افزود: سازمان ها در راستای توسعه اهداف خود باید از نیروهای علمی و کارآمد جامعه بهره مند شوند.
کیانی با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به اقشار مختلف جامعه است، تاکید کرد: تحقیقات علمی و مقالات تخصصی دانشگاهی باید در جامعه کاربردی و عملیاتی شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج همچنین تقویت بخش خصوصی و فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ سازمانی را ضروری دانست.
وی مقوله آموزش دانشجویان را تنها یکی از وظایف دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه افزون بر وظیفه آموزشی و پژوهشی، مهارت آموزی و کارآفرینی را یکی از اهداف مهم خود می داند.
کیانی گسترش مفاهیم مدیریتی در ادارات، افزایش کارآیی منابع انسانی، ارتباط دانشگاه با سازمان های جامعه بهره گیری از دانش روز، ایجاد ارتباط عمیق بین دانشگاه با دستگاه های دولتی را از اهداف مهم این همایش اعلام کرد و افزود: افزایش توان مدیریتی مدیران و تغییر نگرش آنها نسبت به منابع انسانی از دیگر اهداف همایش است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز در این همایش پیشبرد برنامه های توسعه ای را نیازمند کارآمدی و پویایی سیستم دانست و گفت: امروز در سیستم اداری مشارکت کارکنان به عنوان بدنه توسعه با مدیران سازمان ضروری است.
بهرام نصراللهی زاده اضافه کرد: اگر چه مدیران توسعه گرا یک پای توسعه جامعه هستند اما فرهنگ زیربنای تمام امور و خمیر مایه هر سازمان است و فرهنگ سازمانی در نهادها منجر به کارایی سیستم می شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی هدایت و رهبری مجموعه سازمان را عهده دار است، یادآور شد: امروز سازمان های ما در زمینه فرهنگ سازمانی مشکل دارند.
رئیس دانشکده علوم انسانی نیز در سخنانی مساله محوری و تقاضا محوری را رویکرد همایش فرهنگ سازمانی اعلام کرد و افزود: 97 مقاله به دبیرخانه همایش راه یافت که از این تعداد، 10 مقاله برای سخنرانی برگزیده شد و 42 مقاله نیز به صورت پوستر برتر انتخاب شد.
عادل صلواتی لازمه داشتن جامعه توسعه یافته را داشتن مدیران توانمند دانست و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید در راستای توانمندسازی مدیران حرکت کنند.
وی با بیان اینکه شاخص های توسعه یافتگی در استان کردستان نامطلوب است و یکی از دلایل توسعه نیافتگی ناشی از اتخاذ رویکردهای مختلف مدیران استان در بخش ها است، افزود: کردستان هر سال در مسیر توسعه رویکردهای مختلفی دنبال می کند که به نتیجه مناسب هم منجر نمی شود.
صلواتی اظهار کرد: توسعه جامعه در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و کشاورزی نیازمند داشتن مدیر توسعه گرا است.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش ملی فرهنگ سازمانی و منابع انسانی روزهای 24 و 25 آبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در حال برگزاری است.
در این همایش پنل تخصصی چالش های فرهنگ سازمانی و منابع انسانی در سازمان های دولتی و ارائه تجارب موفق در حوزه سازمان و مدیریت و ارائه راهکارهای مدیریت دانش از سوی اساتید برجسته کشوری از جمله پرفسور ناصر میرسپاسی پدر علم منابع انسانی ایران برگزار شد.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.