به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی شامگاه چهارشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه مراغه افزود: انقلاب اسلامی و ارزش های آن، فرهنگ غرب را با تقویت معنویت و توجه به مقدسات به چالش کشیده است.
وی ادامه داد: دشمنی های نظام سلطه و غرب با تفکر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ادامه خواهد داشت لیکن برای مقابله با این توطئه ها باید خود را مجهز به علم و تقوا و معنویت کرده و شرایط جامعه را برای آحاد مردم تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه روحانیت وظیفه رصد توطئه های دشمنان را دارد اضافه کرد: اگر امروزه چیزی از آموزه های دینی و ارزش های اسلامی باقی مانده، همه به برکت مجاهدت روحانیون و علما در طول تاریخ است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص لزوم هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی دشمن گفت: دشمن با ایجاد چالش و شبهات در جامعه در صدد بدبین کردن جوانان نسبت به دینی، اعتقادات مذهبی و ایجاد بی تفاوتی در برابر مسائل جامعه و تغییر ارزش ها در نزد مردم است.
وی افزود: امروز شمشیرها غلاف شده و کتاب ها به میدان آمده و هجمه های دشمن در قالب فرهنگ غربی در جامعه در حال گسترش بوده و ایستادگی در برابر این توطئه ها مستلزم هوشیاری آحاد جامعه است.
نماینده ولی فقی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این آیین با اشاره به جایگاه روحانیت در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: طلابی که به لباس روحانیت درآمده و در کسوت سربازی امام زمان (عج) خدمت خواهند کرد؛ باید ویژگی های بارز شخصیت بزرگ پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: وجود روحیه عفو بخشش در کنار محبت و مهربانی خصایل نیک پیامبر اسلام (ص) بود که باید الهام بخش آحاد جامعه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) همواره نمونه برجسته اخلاق انسانی و شایسته ترین الگو برای بشریت در راه کمال و تعالی انسان هاست.
به گزارش ایرنا، در این آیین و همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، 19 نفر از طلاب حوزه های علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شدند.
هم اکنون پنج حوزه علمیه برادران و خواهران در شهرستان مراغه به تربیت طلاب و روحانیون می پردازند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.