به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر مرند، در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر که دوشنبه شب برگزار شد، با اشاره به میزان درآمد شش ماهه اول امسال شهرداری ابراز کرد: از 240 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای شهرداری مرند، در 6 ماه نخست سال جاری تنها 140 میلیارد ریال تحقق یافت که 100 میلیارد ریال آن از محل ارزش افزوده محقق شده است.
اکبر یحیوی افزود: کسری بودجه شهرداری مرند باید آسیب شناسی شود، چرا که در این صورت شاهد عدم تحقق پروژه های عمرانی در شهر خواهیم بود.
یحیوی با بیان اینکه برنامه ریزی برای پیشرفت شهر بدون تحقق بودجه امکان پذیر نیست، تاکید کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، تنها 40 میلیارد ریال از درآمدهای عمومی شهرداری مرند محقق شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مرند با انتقاد از اغراق آمیز بودن بودجه شهرداری مرند در دوره های گذشته گفت: متاسفانه در گذشته شاهد بودیم که بودجه شهرداری مرند تا یک هزار و 400 میلیارد ریال نیز پیش بینی شده است، با بزرگ نشان دادن بودجه، اعتبارات شهرداری تحقق نمی یابد.

**ضرورت اجرای شهروند الکترونیک در مرند
رئیس شورای اسلامی شهر مرند، در ابتدای جلسه علنی شورای شهر که با حضور سرمایه گذارانی در عرصه اجرای شهروند الکترونیک در مرند برگزار شد، با استقبال از توسعه شهروند الکترونیک در مرند خاطرنشان کرد: مرند در زمینه ضرورت اجرای خدمات شهری یکی از شهرهای مهم به شمار می رود که انتظار داریم با اجرای این پروژه شاهد اشتغالزایی برای جوانان این شهر باشیم.
مهدی علیپور نائب رئیس شورای اسلامی شهر مرند نیز اظهار کرد: باید شهروند الکترونیک و برخی مفاهیم حوزه فناوری اطلاعات برای عموم مردم، ساده سازی شود تا با آشنایی هر چه بیشتر از اجرای این طرح استقبال کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر هم در این باره گفت: گذر از زندگی سنتی و ورود به سیستم صنعتی، در حوزه عملیاتی با مفاهیم علمی تفاوت دارد.
محمدتقی طهماسبی افزود: مرند در گذشته دور انسان های شاخصی را تربیت کرده و به جامعه تحویل داده است، مرند یکی از شهرهای اول است که اقدام به اجرای شهروند الکترونیک کرده اما به مرور زمان باید نسبت به بروزسازی آن اقدام کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند خاطرنشان کرد: باید نیازهای این شهر شناسایی شده و سپس در راستای آن سرمایه گذاری و اجرای طرح کرد تا از طرح ها و پروژه ها از قوه به بالفعل دربیاید.
همچنین منشی شورای اسلامی شهر مرند نیز تاکید کرد: مرند محل اتصال آسیا و اروپاست که هنوز از این پتانسل استفاده نشده است.
مقصود استادی افزود: خدمات شهری مرند باید شناسایی و نیازسنجی شود و با ارائه بسته های تشویقی، مردم را به استفاده از خدمات شهری و شهروند الکترونیک تشویق کنیم.
عضو شورای شهر مرند با اشاره به اجرای دولت الکترونیک در شهرداری مرند خاطر نشان کرد: تنها کاری که در گذشته در جهت اجرای دولت الکترونیک در شهرداری مرند صورت گرفت، وارد کردن پرونده ها به سیستم بود.
استادی ادامه داد: با اجرای کامل طرح دولت الکترونیک در دستگاه های اداری، می توان شاهد اجرای شهروند الکترونیک نیز بود.
مدیرعامل شرکت همگامان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه 193، اولین اپراتور مرکز تماس در ایران است که در حوزه فناوری و شهروند الکترونیک فعالیت می کند، اظهار کرد: زیرساخت های مخابراتی مرند اجازه توسعه فناوری اطلاعات و اجرای شهروند الکترونیک را می دهد.
وی تاکید کرد: مدیران شهری مرند اگر از اجرای شهروند الکترونیکی حمایت کنند می تواند برای 400 نفر از متخصصان و کارشناسان فرصت شغلی ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت همگامان، شبکه لجستیک ترابری را بزرگ ترین فرصت شهر مرند دانست و خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه 193 در شهر مرند، نیازهای شرکت ها و مردم در بحث حمل و نقل کالا و بار ثبت می شود.
وی همچنین با اشاره به رویداد تبریز 2018 و تاثیر آن بر شهرهای پیرامون گفت: تبریز 2018 تنها فرصت تبریز نیست بلکه شهر مرند نیز می تواند از این فرصت حداکثر استفاده را ببرد.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
خبرنگار: مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.