به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: طرح انتقال پساب تصفیه خانه عجب شیر با ظرفیت انتقال سالانه 6.1 میلیون مترمکعب و همچنین آبرسانی به مرکز پرورش آرتمیا در بندر رحمانلو در دست اجراست.
وی با اشاره به تولید آرتمیا در حاشیه دریاچه ارومیه افزود: این طرح در راستای کمک به اقتصاد منطقه و بهره برداری از آب تصفیه شده فاضلاب شهری و در مسیر انتقال این آب به دریاچه ارومیه اجرا می شود.
فرماندار عجب شیر افزود: آرتمیا موجود فوق‌ العاده با ارزشی است و اگر حتی بخشی از دریاچه ارومیه احیا و تولید آرتمیا مجددا از سر گرفته شود صنعت آبزی‌ پروری منطقه فعال می شود.
مراثی گفت: با توجه به اینکه ارزش آرتمیا و قیمت آن در بازارهای جهانی رو به افزایش است از این رو می توان با تولید آن در مزرعه های پرورش آبزیان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و شوفایی اقتصادی گام نهاد.
وی اضافه کرد: اشتغال به کار حتی یک جوان بیکار، اهمیت بسیاری دارد و از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری جلوگیری می کند از این رو باید با جذب سرمایه گذار و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری، به دنبال اشتغالزایی در منطقه باشیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ های اجرایی باید با شناسایی ظرفیت ‌های بخش ‌های مختلف، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش کنند اظهار کرد: مشارکت و تعامل مردم و مسئولان لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال است.
فرماندار عجب شیر اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان یکی از قطب های صنعتی و کشاورزی آذربایجان شرقی است لذا مدیران دستگاه‌ های اجرایی باید با بسترسازی مناسب، راه توسعه و رونق شهرستان در همه بخش ها را فراهم کنند.
بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، بیش از 65 درصد از چاه های حاشیه این دریایچه در عجب شیر را دچار شوری بیش از حد استاندارد کرده است.
این شهرستان با حدود70 کیلومتر، بیشترین طول حاشیه دریاچه ارومیه را به خود اختصاص داده و با کاهش سطح آب دریاچه، بیشترین خسارت را متحمل شده است.
عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.