استاندار آذربایجان شرقی با تاکید براینکه در رویداد تبریز 2018  جذب گردشگران خارجی نیازمند اهتمام جدی است، گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم  با احداث یک هتل یا ارائه آموزش های لازم برای رانندگان تاکسی می توانیم گردشگر خارجی جذب کنیم؛ بلکه تغییر رفتار اجتماعی و ارائه مشوق جدید بهترین راه برای افزایش حضور گردشگر است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در همایش سازمان های مردم نهاد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رویداد تبریز 2018 پایه فرهنگی دارد، اظهار کرد: در رویداد تبریز 2018 اتفاق خاصی نخواهد افتاد و مردم به جای این‌که به دنبال اقدامات چشمگیر فیزیکی باشند، بهتر است به سمت تقویت مسائل فرهنگی حرکت کنند.
وی با بیان این‌که رویداد تبریز 2018 فرصت مناسبی برای نشان دادن قابلیت های فرهنگی استان است، ادامه داد: هر کشوری که بخواهد به نوعی حرفی برای گفتن در زمینه گردشگری داشته باشد؛ بهتر است، به سمت ظرفیت های فرهنگی، صنایع دستی، غذای سنتی و ... رو  آورد. 

وی ادامه داد: زمانی که یک گردشگر در ایام عید نوروز به تبریز سفر می کنند قطعا درصدد بازدید از بازار سرپوشیده تبریز است، اما متاسفانه با درب بسته این بازار روبرو می شود.

وی با اشاره به غنای تاریخی تبریز عنوان کرد: اینکه تبریز در ایجاد چاپخانه جزو اولین ها بوده، نشانگر تمدن و فرهنگ بالا این شهر است؛ بنابراین باید تلاش کنیم چهره نوینی از فرهنگ و تمدن را به جهانیان آشکار کنیم.

 
خدابخش اظهار کرد: اگر بتوانیم از راه های مختلف گرشگران خارجی را جذب کنیم و هر گردشگر بخواهد هزاران دلار خرج کند علاوه بر اینکه در افزایش اشتغال گام موثری برداشته می‌شود، بلکه از سویی نیز منجر به رونق گردشگری اقتصادی می شود.
استاندار در پایان این جلسه خطاب به حضار گفت: بهتر است زبان ترکی را با واژگان ترکی صحبت کرده و کلمات فارسی را قاطی آن نکنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.