عزیزالله مهدیان امروز یکشنبه در جلسه بررسی جبران خسارات اصناف وبازاریان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ما در بحث جبران خسارت واحدهای تجاری را هم از اول دیده ایم. وی با بیان اینکه ما واحدهای تجاری تعمیری آنچنان نداریم، گفت: به ازای هر واحد تجاری واحدهایی که تخریب شده ۱۲ میلیون تومان تسهیلات و ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کنیم و به واحدهای محدود تعمیری نیز تنها به ازای هر متر مربع ۲۰۰ هزار تومان و تا سقف ۶ میلیون تومان تسهیلات می دهیم.

پرداخت تسهیلات تا سقف ۶ میلیون تومان به واحدهای تعمیری

معاون بنیاد مسکن کشورتصریح کرد: واحدهای احداثی و بازسازی نیز به ازای هر متر مربع ۷۰۰ هزار تومان و تا سقف ۱۲ میلیون تومان وام و ۲ میلیون تومان بلاعوض دریافت می کنند.

وی گفت: این فقط واحدهای کوچک صنفی و تجاری را شامل می شود و کارگاه های بزرگ جزو وزارت صنعت، معدن و تجارت است. واحدهای صنفی بالای ۳۰ متر ۲ مورد تسهیلات و کمک بلاعوض می‌گیرند

مهدیان ادامه داد: واحدهای تجاری بالای ۳۰ متر نیز به گونه ای است که به ازای هر ۳۰ متر یک مورد تسهیلات و یک مورد کمک بلاعوض دریافت می کنند. دستور العمل این موضوع نیز تا عصر امروز آماده و اعلام خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: هدف اول ما از این اقدامات این است که مشاغل در نقاط زلزله زده راه بیفتد که شهر زنده شود.

وی تصریح کرد: کارگاه های کوچک تولید و فروش صنایع دستی نیز صنفی محسوب می شود اما هتل ها و واحدهای بزرگ نیز باید از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد و وام های ما کفاف این واحدها را نمی دهد.

وی افزود: ارزیابی واحدهای صنعتی، گردشگری و... نیز توسط متولیان آنها انجام می شود اما واحدهای کوچک فروش صنایع دستی جزو اصناف به حساب می آیند. مهدیان گفت: منابع ما محدود است و هم اکنون باید ۴۰ هزار واحد بازسازی و تعمیر شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803499
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.