مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح‌های ویژه جهت مناسب‌سازی متوازن محیط بوستان‌های تبریز برای استفاده تمامی شهروندان، همواره در دستور کار این سازمان است .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین حسن‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: رفع موانع فیزیکی در پارک‌های تبریز از جمله رویکردهای سازمان پارک‌های تبریز است تا افراد معلول نیز به عنوان شهروند بتوانند از تمام امکانات و فضای شهری استفاده مطلوب را ببرند .
 
وی با اشاره به تلاش سازمان پارک‌های جهت تحقق سهم معلولان از امکانات عمومی در پارک‌های تبریز، گفت: توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری در بین تمامی قشرهای جامعه، به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندان در رأس برنامه‌های شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز قرار دارد .
 
وی تشریح کرد: مناسب‌سازی پارک‌ها به عنوان فضاهایی که افراد معلول از هر قشر و هر موقعیتی به آن نیاز دارند و نیز به دلیل نقشی که این اماکن عمومی در ایجاد تعامل هرچه بیشتر و بهتر میان معلولان و جامعه برقرار می‌کنند، امری ضروری است .
 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به نقش پارک‌ها در ایجاد تعامل اجتماعی میان جامعه و معلولان، تشریح کرد: تایید روان شناختی پارک‌ها و تفریح در روحیه افراد دارای معلولیت و حقوق شهروندی مغفول مانده معلولین در بهره‌مندی از امکانات تفریحی، ضرورت مناسب‌سازی این فضاها را ضروری کرده است .
 
حسن‌زاده در پایان با تاکید بر نهادینه کردن این اعتقاد که معلولان و نابینایان هم جزئی از جامعه بوده و حق زندگی راحت را دارند، اظهار کرد: امید است با تداوم و تکمیل طرح‌ها و برنامه‌های در دست اجرای سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز در بخش مناسب‌سازی محیط برای معلولان، زمینه‌ای برای ایجاد امکانات و بسترهای تردد و زندگی راحت این قشر از جامعه فراهم شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.