مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: هزینه‌ی نگهداری فضای سبز تبریز، سالانه 75 میلیارد تومان است و البته هزینه احداث پارک‌های جدید، کارهای عمرانی و توسعه فضای سبز جدا از نگهداری آن‌ها محاسبه می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  محمد حسین حسن زاده  در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات استان در بازدید از غرفه ایسنا با اشاره به اهمیت هزینه در فضای سبز و نقش آن در جذب آلاینده‌های هوا، گفت: در حال حاضر هر مترمربع فضای سبز در تبریز به طور سالانه دو هزار و 500 تومان هزینه دارد که با افزایش کیفیت فضای سبز و پارک‌ها، این مقدار به سه هزار تومان هم می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه تامین آب فضای سبز از جمله موضوعاتی است که نیاز به توجه ویژه دارد، افزود: به طور سالانه کمتر از 10 میلیون مکعب برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده می‌شود که با کاهش سطح چمن، تغییر روزهای آبیاری، استفاده از آبیاری قطره‌ای و اصلاح روش آبیاری، توانسته‌ایم حدود دو میلیون مترمکعب در سال صرفه جویی کنیم.
 
وی از وجود 250 پارک در سطح شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: فضای سبز درون شهری و برون شهری تبریز، به 23 هزار هکتار می‌رسد و با توجه به نقش اجتماعی و تفریحی پارک‌ها در کنار تولید اکسیژن، بهتر است که به پارک‌های محلی توجه شود تا مردم بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به این گونه پارک‌ها دسترسی داشته باشند. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.