به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضا رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان با بیان اینکه امام راحل هفته وحدت را بهترین فرصت برای حل اختلافات بین مسلمانان می دانست، افزود: دشمن با هر ابزاری تلاش می کند تخم اختلاف را در جوامع اسلامی بکارد.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) صیغه اخوت و برادری را بین مسلمانان از صدر اسلام بارها جاری کرده بود، اظهار کرد: پیامبر(ص) نمی خواستند بین مسلمانان حتی کوچکترین اختلافی وجود داشته باشد.
خطیب جمعه بستان آباد با بیان اینکه دشمنان از وحدت بین مسلمانان هراس داشته و این دشمنی ها ریشه تاریخی دارد، یادآوری کرد: در زمان کنونی دشمن با لباس مسلمانی وارد جوامع اسلامی شده و به نام اسلام و مسلمانان خون برادر مسلمان خود را می ریزد.
حجت الاسلام رضوی از اختلاف به عنوان غده سرطانی در جامعه یاد کرد و ادامه داد: اختلاف خیر و برکت در هر جامعه را از بین می برد و اخوت و انسانیت و برادری را متزلزل می کند.
وی اتحاد، وحدت و حرکت بر مسیر ولایت را نقطه مقابل اختلاف نام برد و گفت: در سایه اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف ایرانی، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی شدیم.
امام جمعه بستان آباد جنگ هشت سال دفاع مقدس، غائله خوزستان، کردستان و ترکمنستان و تحریکات قومی در ایران بعد از انقلاب اسلامی را از برنامه های اختلاف افکنانه دشمنان نام برد و اظهار کرد: دشمن در زمان کنونی وحدت و اتحاد بین مردم مسلمان ایران را نشانه رفته است.
حجت الاسلام رضوی به اختلاف افکنی دشمن در سوریه عراق و برخی از کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: بی بصیرتی برخی از کشورهای اسلامی و همراهی آن ها با دشمنان و استکبار و صهیونیسم باعث شد داعش و گروه های تکفیری شکل بگیرد و مردم بی گناه را در کشورهای اسلامی به خاک و خون بکشاند.
وی به حملات عربستان علیه مردم بی گناه یمن اشاره و یادآوری کرد: کشوری که داعیه اسلام و پیامبری دارد مردم بیگناه یمن را به خاک و خون می کشد.
خبرنگار: علی کبیر ** تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
7239/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.