نخستین کارگاه آموزشی خبرنگاری قرآنی ویژه‌ی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آذربایجان‌شرقی به همت سازمان جهاددانشگاهی و خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا در تبریز برگزار شد.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "دکتر جعفرمحسنی"، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این کارگاه آموزشی گفت: قرآن کریم برنامه‌ی جامع هدایت و راهنمای انسان به سوی نور و روشنی است و ما باید از این کتاب آسمانی در جهت سعادت و عاقبت به خیری خود استفاده کنیم.
وی با اشاره به تاسیس اولین خبرگزاری در جهاددانشگاهی افزود: خبرگزاری ایسنا اولین خبرگزاری‌ تاسیس شده در این سازمان بود. اما با وجود فعالیت این خبرگزاری، خلاء وجود یک رسانه‌ی قرآنی احساس می‌شد؛ بنابراین با تشکیل شورای سیاست گذاری، خبرگزاری قرآنی ایکنا در جهاددانشگاهی راه اندازی شد.
وی بیان کرد: خبرگزاری ایکنا در سال ۸۲ در کشور تاسیس شد و در سال۸۷ نیز شعبه‌ی استانی آن در آذربایجان شرقی راه اندازی شد.
محسنی، با اشاره به فعالیت گسترده‌ی خبرگزاری ایکنا در ابعاد مختلف تصریح کرد: در حال حاضر اخبار این خبرگزاری به ۱۷ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و به صورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان این که فعالیت‌های زیادی در حوزه‌‌ی قرآنی در مؤسسات قرآن و عترت برگزار می‌شود، ولی اخبار آن به خوبی منتشر نمی‌شود، گفت: در صدد هستیم با برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی، خبرنویسی قرآنی تقویت شود تا اخبار این مؤسسات به خوبی در رسانه‌ها منعکس شود.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی را به خوبی فرا گرفته و بار اطلاعاتی خود را افزایش دهند، می‌توانند به عنوان خبرنگار افتخاری ایکنا فعالیت کنند و همچنین دانشجویان علاقه‌مند نیز می‌توانند با حضور در بطن جامعه در اشاعه‌ی اخبار و فعالیت‌های قرآنی بکوشند.
محسنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ترتبیت حداقل۱۰ میلیون حافظ قرآنی در جامعه افزود: اگر قرآن سرلوحه کارها و امورات جامعه قرار گیرد، بدون شک می‌توانیم به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ گفته و از بسیاری از مصائب که جامعه گرفتار آن است جامعه را نجات دهیم.
"حجت‌الاسلام سیدمحمودحسینی"، رئیس دارالقرآن کریم استان آذربایجان‌شرقی نیز در این کارگاه از ادغام و تجمیع مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: طبق اصول مؤسسه‌ی شورای عالی قرآن و شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی، مؤسسات و نهادهایی که متولی امور قرآنی هستند با همدیگر ادغام شده و تحت عنوان "اتحادیه‌ی تشکل‌های قرآن و عترت" فعالیت می‌کنند.
وی افزود: اصلی‌ترین نهادهایی که مؤسسات قرآنی را تحت پوشش قرار می‌دادند، وزرات ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی بود که در حال حاضر تمام مؤسسات قرآنی تحت اشراف هر دو مجموعه زیر نظر اتحادیه‌ی مؤسسه‌ی قرآن و عترت ادغام شده و تحت یک مجموعه‌ی واحد فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: بعد از ادغام این مؤسسات طبق قانون تنها نهادی که می‌تواند برای مؤسسات قرآنی مجوز صادر کند اتحادیه‌ی موسسات قرآن و عترت است.
رئیس دارالقرآن کریم استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به برنامه‌های آینده این اتحادیه تصریح کرد: دبیرخانه‌ی اتحادیه‌ی موسسات قرآن و عترت استان برنامه‌های آموزشی دیگری را در جهت آشنایی با روند اجرایی موسسات قرآنی در نظر گرفته است تا مدیران بتوانند با آموزش‌های منظم با روند برنامه‌های در نظر گرفته شده آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تمام توان خود را در جهت انتشاراخبار قرآنی استان به کار گیریم.
"داود محمودی"، مدیر عامل اتحادیه‌ی تشکل‌های قرآن و عترت استان، در نخستین کارگاه آموزشی خبرنگاری قرآنی در تبریز، گفت: ادغام مؤسسات قرآنی گام بزرگ و مهمی در جهت وحدت مؤسسات قرآنی در کشور است.
وی، افزود: مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی سالیان سال زحمت کشیدند تا امروز در ۳۱ استان کشور، تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی ادغام شده و مجموعه‌ی واحدی به نام "اتحادیه تشکل‌های قرآن و؛عترت" تاسیس شود.
وی با اشاره به ادغام سازی مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۶ شهریورماه سال جاری نیز مؤسسات قرآنی استان ادغام گردیده و افراد توانمند به عنوان هیئت مدیره این اتحادیه انتخاب شدند و زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
محمودی، در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۰مؤسسه و ۴۰۰ خانه قرآنی در یک قالب توانمند با همدیگر فعالیت می‌کنند.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت آذربایجان‌شرقیٰ‌، در ادامه برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی قرآنی را گام مثبتی در جهت تربیت نیروهای متخصص قرآنی و رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: در این دوره‌ی آموزشی ۵۰ نفر از مدیران و موسسات قرآنی حضوریافته و به صورت کارورزی با اصول اولیه انتشار اخبار آشنا می‌شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.