به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز چهارشنبه در نشست با اعضای دبیرخانه دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام افزود: این‌ داشته‌ها که بنا به اقتضا و ضرورت‌های تاریخی به وجود آمده‌ و جزیی از ذخایر فرهنگی ما هستند، نباید از بین برود.
وی اظهار کرد: فعالیت فرهنگی نباید محدود و محصور در بین نخبگان باشد بلکه باید در عرصه عمومی گسترش یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد:‌ باید استعدادهای مختلف ادبی و هنری را حتی در مناطق دور افتاده و روستاها شناسایی کنیم و بستری فراهم شود که این استعدادها بروز یابند.
محمدپور افزود:‌ احساس نیاز جامعه برای مسائل و ضرورت‌های فرهنگی باید تقویت و همگانی شده و مسائل فرهنگ و هنر باید به نیاز همگانی در جامعه تبدیل شود و همه در آن مشارکت کنند.
وی یادآوری کرد: برجسته و مطرح‌ شدن ادبیات شفاهی و تبیین اهمیت آن در قالب همایش و جشنواره و برنامه‌های متعدد ضروری است.
محمدپور با بیان این‌ که به ضرورت‌ها از منظر نیاز فرهنگی نگاه می‌کنیم، اظهار کرد: حجم عظیمی از کارها در سطح استان وجود دارد که با منابع محدود دولتی نمی‌توان آن ها را انجام داد.
وی گفت: باید مکانیزم، بستر و روشی تعریف و پایه‌ریزی شود که اگر نیازی احساس شد، برای استمرار آن و برای راه افتادن یک حرکت و جریان فرهنگی خط و ربط های پایدار و پرقوتی ایجاد شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیوند دادن نیازها و ضرورت‌هایی که به‌ حق هم باید انجام شود به منابع ناپایدار، روش و روال نادرستی است.
محمدپور ادامه داد: ورود عامه مردم به برنامه‌ها، منابع پایدار به ‌حساب می‌آید و مشارکت عمومی شکل می‌گیرد چرا که در انجام چنین ضرورتی عامه مردم اتفاق‌نظر پیدا می‌کنند.
وی گفت: برگزاری همایش نظیره سرایان در اهر حرکتی ارزشمند بوده و از برگزاری آن حمایت می‌کنیم و لازم است برای برگزاری آن در دوره‌های بعد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام روز پنج‌شنبه 9 آذر سال جاری در اهر برگزار می‌شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.