نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بسیج به کمک ما نیازی ندارد بلکه ما محتاج فرهنگ بسیج هستیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج عالم‌گیر شده و امروز در سوریه و عراق مشابه بسیج ما تشکیل شده است؛ در بیش از چهار سال اخیر از این نیروهای مردمی به نحو احسن در مبارزه با تکفیری‌ها و داعش استفاده شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در مراسم حضور حماسی بسیجیان تحت عنوان "شکوه مقاومت" با اشاره به دور اندیشی و هوشمندی امام راحل در مورد تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: امام راحل قبل از آغاز جنگ فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج را صادر کردند، در آن روز ما نمی دانستیم فلسفه تشکیل بسیج چیست.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و بعد از آن به دوراندیشی و هوشمندی امام راحل پی برده و دیدیم که در کنار نیروهای مسلح، ارتش، سپاهیان و... بسیج بود که کار دفاع مقدس را یکسره کرد. امروز هم نقش بسیج در عرصه‌های گوناگون برای همگان روشن است.
وی با اشاره به نقش برجسته‌ی بسیج در صحنه‌های مختلف، یادآور شد: بسیج در دوران سازندگی در سازمان‌ها، نهادها و... نقش خود را به خوبی نشان داد و در مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج عالمگیر شده ‌است، تاکید کرد: امروز نقش بسیج در جای جای ایران اسلامی بر همگان روشن است؛ این فرهنگ باید بماند و روز به روز گسترش پیدا کند، چرا که همه محتاج فرهنگ بسیج هستیم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به سخنی از امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه بسیج، لشکر مخلص خداست، بیان کرد: همه باید بسیج را یاری کنیم تا بتواند در حفاظت از آرمان‌های امام راحل، حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ثمر رسیدن اهداف مقدس مقام معظم رهبری موفق باشد.
وی ضمن گرامیداشت یاد پدر شهیدان وشمگیر که به تازگی دار فانی را وداع گفته است، افزود: بازسازی چند روستا در سرپل ذهاب به سپاه عاشورا محول شده که امید است در این راستا موفق باشند.
گفتنی است، در پایان مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل شده و سپس آیین تشییع پیکر حجت الاسلام محمد وشمگیر خواجه، پدر شهیدان احمد و بیوک وشمگیر برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.