به گزارش ایرنا، در این آیین عزاداران حسینی مویه کنان و سینه زنان مسیر 20 کیلومتری بین این امامزدگان را به تاسی از کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی در کربلا با پای پیاده پیمودند.
پیاده روی حرم تا حرم به عنوان آیینی که در سال های اخیر با استقبال اقشار مختلف مردم همراه بوده، گوشه ای از ارادت آحاد جامعه و شیعیان را به امام شهیدان و یاران باوفایش به تصویر می کشد.
عزاداران حسینی اربعین با حضور در آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) در روستای چکان در پنج کیلومتری مراغه، همراه با هیئات و موکب های عزاداری به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری در رسای امام حسین (ع) پرداختند.
سوگواران حسینی که از شهرهای مختلف به ویژه شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی و غربی از اولین دقایق صبح در این مکان متبرکه حضور دارند، علاوه بر عزارداری به پخش نذورات پرداخته و از این طریق ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان دادند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این همایش و آیین بزرگ مذهبی و پیاده روی نمادین، در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و نشان دادن عمق ارادت عزاداران حسینی نسبت به خاندان اهل بیت (ع) و شهدای کربلاست.
حجت‌الاسلام فریدون مطهری افزود: در این آیین که با حضور هزاران عزادار حسینی به یاد اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت در آستان امامزاده سید ابراهیم(ع) برگزار شد، اقشار مختلف مردم به همراه مسئولان در این مراسم معنوی عزاداری کردند.
وی ادامه داد: در این مراسم معنوی امکان اسکان و حضور برای حدود یک هزار نفر تامین شده و ایستگاه صلواتی و نیز بیش از 20 موکب و ایستگاه صلواتی پخش نذورات در مسیر پیاده‌ روی توسط هیئت های حسینی و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای بهره مندی و پذیرایی از شرکت کنندگان در این آیین بزرگ مذهبی ایجاد و راه اندازی شده بود.
وی اضافه کرد: این آیین به همت هیئت های حسینی، اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، شهرداری، سپاه و سایر نهادهای این شهرستان همزمان با اربعین حسینی و به یاد پیاده روی زائران کربلا در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.