به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: حکام عربستان و محور غربی و صهیونیستی در سایه حمایت آمریکا با فرافکنی علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت می خواهند از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه جلوگیری و پیروزی های چشمگیر محور مقاومت را خنثی کنند و ثبات موجود در لبنان را برهم بزنند.
وی یادآوری کرد: حکام سعودی به فکر ایجاد عرصه های جدید بحران در منطقه بوده و با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع یمن می خواهد ایران را به عنوان مداخله کننده در امور کشورهای منطقه معرفی کند.
خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: همه مردم منطقه و کشورهای جهان می دانند که اگر نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نبود اکنون تروریسم تکفیری همه جا را گرفته بود و از جمله اولین قربانی آن نیز خود عربستان بود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه هم اکنون تروریسم به ویژه تروریسم تکفیری در منطقه تحت کنترل درآمده است، ادامه داد: همچنان که توطئه ها و سیاست های ایران ستیزی و ایران هراسی استکبار از اول انقلاب تا کنون با شکست مواجه شده است از این به بعد نیز با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب شکست خواهد خورد.
وی با اشاره به بازداشت عده زیادی از شاهزادگان سعودی گفت: این اقدام های حکام سعودی نشاندهنده بالاگرفتن جنگ قدرت در این کشور، هموار کردن مسیر برای پادشاهی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ترفندی برای قلع و قمع رقبای سیاسی ولیعهد این کشور با حمایت آمریکا است.
امام جمعه تبریز با اشاره به شهادت وحید فرهنگی شهید مدافع حرم اظهار کرد: مسئولان باید قدر جوانان را بدانند زیرا آن ها در شرایط سخت و زمان بحرانی کارساز بوده و به داد کشور می رسند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به شهادت 8 مرزبان در منطقه چالدران افزود: آن ها حافظان امنیت کشور بودند و در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به مناسبت های مختلف هفته خواستار توجه مردم و خیران به موضوع وقف، کتابخوانی و مطالعه، انجام فعالیت های ورزشی و تغییر شیوه زندگی برای مقابله با بیماری دیابت، نارسایی های کلیوی و بیماری های قلبی و عروقی شد.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز در طول دوران انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) شهدای زیادی را تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.