محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای، این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده به طور متناوب هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه از روز جمعه از شدت این سامانه کاسته می شود، اظهار کرد: در پی نفوذ این سامانه ناپایدار جوی به تدریج شاهد افزایش باد و گرد و غبار در برخی شهرها استان خواهیم شد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با نفوذ این سامانه از امشب بر میزان ابرها افزوده شده و از فردا بارش باران توام با رگبار، آذرخش و کاهش دما بر استان حاکم می شود.
اشجعی با بیان اینکه روز گذشته شدت وزش باد در استان از 60 تا 72 کیلومتر گزارش شده است، ادامه داد: با توجه به شدت بارش های رگباری با نفوذ این سامانه بارشی در برخی نواحی استان توصیه می شود اقدام لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت های احتمالی به عمل آید.
وی گفت: دمای کنونی تبریز 16 درجه بالای صفر بوده و نسبت به روز گذشته 4 درجه کاهش یافته است.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.