حسین صدیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب مراغه توسط کارشناسان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حال مطالعه و بررسی است.
وی ادامه داد: با اختصاص منابع مالی برای اجرای این طرح، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری مراغه افزایش خواهد یافت که این امر در وضعیت فعلی کمبود منابع آبی منطقه و تامین آب در بخش کشاورزی را جبران و مشکل آلودگی محیط زیست را برطرف می کند.
صدیقی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان 500 لیتر در ثانیه بوده که با اجرای مدول جدید این واحد، شاهد افزایش چشمگیری در زمینه تصفیه پساب های جمع آوری شده از شبکه فاضلاب شهری خواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم تامین اعتبار برای اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب مراغه گفت: برای اجرای این طرح، 300 تا 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به طرح های در دست اجرای شبکه فاضلاب شهری مراغه ادامه داد: هم اکنون عملیات احداث شبکه جمع آوری فاضلاب در فاز 2 شهرک سهند و مناطقی از شهرک امیر کبیر و محله جهانگیر در حال اجرا ست.
صدیقی با بیان اینکه مراغه جزو اولین شهرهای استان از نظر دارا بودن شبکه جمع آوری فاضلاب است گفت: در حال حاضر 87 درصد جمعیت تحت پوشش این شهرستان از شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی بهره مند هستند.
هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری مراغه از شبکه آب شرب بهداشتی برخوردار بوده و تعداد 67هزار و 810 مشترک آب شهری و 58 هزار و 539 مشترک فاضلاب شهری در شهرهای مراغه و خداجو از خدمات شرکت آب و فاضلاب این شهرستان بهره مند هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.