امام جمعه تبریز و نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: آمریکا به دنبال تکرار تجربه‌ی خلع سلاح و حمله به ایران است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته، اظهار کرد: مقامات آمریکایی به هر شیوه‌ای متوسل می شوند تا توان دفاعی ایران را تضعیف کنند که این نیز در سخنان و رفتار اخیر رئیس جمهور و مقامات آمریکا هویدا است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: توان نظامی ایران قابل مذاکره و چانه زنی نیست. سابقه‌ی نظامی ایران، جنگ تحمیلی و آتش افروزی برخی کشورها ثابت کرد که ایران باید همواره تواتمندی نظامی خود را ارتقاء بخشد؛ در حالی که آمریکا و انگلیس میلیاردها دلار سلاح به کشورها می‌فروشند و توان نظامی اسرائیل را ارتقا می بخشند.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: ملت ایران هرگز اجازه‌ی زورگویی و زیاده خواهی به آمریکا را نخواهند داد و در مقابل آنان ایستادگی خواهند کرد.
وی در ادامه با اشاره به وفات همشیره ی آیت الله سبحانی اظهار کرد: ایشان یکی از افتخارات مردم آذربایجان و جهان اسلام به شمار می آید و امید است ایشان به منظور ایجاد نشاط در بین علما و طلاب آذربایجان حضور داشته باشد و همچنین با توجه به قرار داشتن در آستانه ی شهادت "آیت الله قاضی طباطبایی"، ایشان شاگرد علمای بزرگی همچون امام خمینی (ره) و علمای نجف بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز 13 آبان به عنوان روز دانش آموز، گفت: نوجوانان بسیجی امیدهای انقلاب اسلامی هستند و امید است  راه و روش شهید فهمیده را ادامه دهند.
نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که برخی هفت صفر و برخی 28 صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) می دانند، خاطرنشان کرد: امروز به روایتی، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، امام دین و سیاست است و مردم باید شیوه ی زندگی و سخنان ایشان را مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.