عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مالیات بر ارزش افزوده کمر تولیدکنندگان داخلی را شکسته و قدرت رقابت را در بازارهای جهانی از آن‌ها سلب کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  مهدی امینی در خصوص موانع سر راه صادرات و تولید داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر منجر شده تا تولیدات داخلی رونق نداشته باشند.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی، یادرآور شد: مقرر شده بود که 30 درصد منابع از محل درآمد یارانه‎ها به تولید اختصاص یابد تا مشکلی برای واحدهای صنعتی و تولیدی پیش نیاید؛ در حالی‌که این طرح عملی نشد و خواستار حمایت دولت از تولید کنندگان و صنعتگران هستیم. 
عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که با تجهیزات کهنه‌ی کارخانه‌ها، نمی‌توان با تولیدات خارجی رقابت کرد، گفت: برای رقابت و حضور در بازارهای جهانی باید کیفیت تولیدات داخلی ارتقاء یافته و از سویی قیمت تمام شده نیز کاهش یابد.
وی با اشاره به نرخ بالای بهره‌های بانکی، خاطرنشان کرد: در کشوری چون ترکیه دولت به تولیدکنندگان چرم، تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌کند، بنابراین این تولید کنندگان با خرید دستگاه‌های نو در راستای ارتقاء کیفیت کالاهای خود گام برداشته‌ایم.
امینی اظهار کرد: در حالی که در ایران علی رغم ظرفیت بالای تولید، وام با بهره‌ی 24 درصدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.