استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بخش خصوصی قدرتمند تبریز زمینه ای برای تبادل اقتصادی با سایر کشورها به شمار می آید.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در دیدار با سفرای شرق آسیا اظهار کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف می‌تواند گام مثبتی برای معرفی رویداد فرهنگی تبریز 2018 باشد و با توجه به انتخاب شدن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این منطقه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای معرفی تبریز به مهمانان و گردشگران خارجی می توان به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش و شهر اولین ها و داشتن بزرگ ترین بازار سرپوشیده ی جهان با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع اکتفا کرد.
وی بیان کرد: تبریز از حدود 190 سال پیش به عنوان شهر اولین ها انتخاب شده و اولین مدرسه، سالن تئاتر و روزنامه نیز از تبریز شروع به کار کرده و همچنین اولین تحولات و فرهنگ ها نیز از تبریز شروع شده اند.
وی تاکید کرد: مردم آذربایجان، مردمانی فهیم، شجاع و قهرمان هستند و در تمامی گردنه های تاریخی نقش موثری را ایفا کرده و انسان های نامداری را تحویل جامعه ی ادبی و هنری تقدیم کرده است.
وی از وجود چهار هزار شهرک صنعتی در این استان خبر داد و افزود: این پتانسیل نقطه ی قوتی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شمار می آید و صادرات 1.8 میلیاردی به کشورهای خارجی خود دلیلی بر این مهم است.
وی خاطرنشان کرد: امید است دیدار با سفرا باب فتحی برای گسترش همکاری های اقتصادی با سایر کشورها و تبادلات دیگر باشد.

وی با بیان این که ملت آذربایجان با تمام قوا در برابر یاوه گویی های اخیر ترامپ ایستاده اند، گفت: شجاعت و ایستادگی مردم تبریز و ملت آذربایجان برای حمایت و حفاظت از ایران کافی است.
گفتنی است، استاندار آذربایجان شرقی با سفرای کشورهای ژاپن، سریلانکا، تاجیکستان، گرجستان، فیلیپین، تایلند، ویتنام، سریلانکا و برونئی دیدار کرده و بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی تاکید کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.