نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هریس در کم‌آب‌ترین نقطه‌ی استان قرار دارد، اظهار کرد: ما دیگر دغدغه‌ی آب کشاورزی را نداریم بلکه به دنبال تامین آب شرب هستیم!.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، بیت‌الله عبداللهی در آیین افتتاحیه بیمارستان امام حسین(ع) هریس با ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات موجود در شهرستان، اظهار کرد: درخواست می‌کنیم که بخشنامه‌ای که دولت مصوب کرده در اختیار استاندار قرار بگیرد تا در مورد آب شرب منطقه تصمیم بگیرد و اقداماتی انجام شود که مردم منطقه مهاجرت نکنند.
وی با اشاره به معدن مس هریس تشریح کرد: هریس معادن زیادی دارد و معدن طلای هریس نیز از پرظرفیت‌ترین معادن بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا از ظرفیت‌های آن استفاده شود.
وی در خصوص مسائل و مشکلات وام زلزله‌زدگان نیز گفت: منطقه‌ی ما عمدتا کشاورزی است و خشکسالی‌های اخیر در این منطقه چالش ایجاد کرده است، زلزله چند سال پیش هریس را ویران کرد و باتوجه به چالش‌های موجود، مردم منطقه در بازپرداخت وام‌ها دچار مشکل شده‌اند، از‌این رو درخواست داریم که بانک مرکزی قانون مربوطه را در رابطه با وام زلزله‌زدگان اجرا کند.
عبداللهی با بیان اینکه شهرستان هریس بام آذربایجان بوده و منطقه‌ای سردسیر است، بیان کرد: مردم هریس از بالا بودن قیمت گاز مصرفی‌شان معترض بوده و انتظار دارند همانند خوزستان که قیمت برق محاسبه می‌شود، قیمت گاز نیز با توجه به شرایط منطقه برای مردم هریس محاسبه شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.