به گزارش ایرنا، بخشدار مرکزی مراغه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معرفی قابلیت ها و توانمندی های کشاورزی این شهرستان به ویژه در زمینه تولید سیب و خشکبار به عنوان مهم ترین اقلام صادراتی این منطقه هدف اصلی این جشنواره است.
حسین گل محمدی افزود: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید سیب کشور بوده و برگزاری این جشنواره می تواند زمینه عرضه گسترده این محصول کشاورزی را به بازارهای داخلی و خارجی فراهم کند.
وی با تاکید بر پتانسیل های کشاورزی و گردشگری مراغه گفت: جشنواره سیب و خشکبار مراغه از سال آینده و برای معرفی و شناسندن ظرفیت های این شهرستان به صورت منطقه ای برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزش های بومی در حاشیه این این جشنواره گفت: در این مسابقات ورزشکاران شهرهای ملکان، بناب، هشترود و مراغه به رقابت پرداختند که در پایان تیم های ملکان، مراغه و هشترود به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
وی افزود: با توجه به استقبال مناسب مردمی از جشنواره سیب و خشکبار، در سال آینده جشنواره دوشاب نیز در این شهرستان برگزار می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شهرستان با تولید سالانه 230 هزار تن محصول سیب از قطب های بزرگ تولید این محصول کشاورزی و باغی در کشور محسوب می شود.
محمد نریمانی افزود: از مجموع سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان، حدود 10 هزار و 800 هکتار زیر کشت ارقام مختلف سیب درختی قرار دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به صورت درختان زود بازده و بقیه نیز به صورت نهال های چند ساله است.
وی ادامه داد: مراغه در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی مقام اول را دارا بوده و با تولید بیش از 25 درصد از میوه و مرکبات این استان قطب تولید محصولات باغی در منطقه شمالغرب کشور به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این جشنواره غرفه های عرضه میوه و خشکبار شامل انواع سیب، گردو، انگور و کشمش، مرکبات، نان، غذاهای محلی و نیز صنایع دستی منطقه و گل و گیاه نیز دایر بود.
شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار: عیسی عطاپور
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.