معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه، رئیس جمهور آمریکا با لحن توهین، دروغگویی و نتیجه‌گیری‌های بی‌اساس یک حرف تازه‌ای نگفت!، افزود: همه موارد گفته شده تا الان تکرار شده است؛ ملت ایران قدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌داند و به آن علاقه دارد، سپاه در جنگ شکل گرفت و تلاش کرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هریس، ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران پروژه‌های تکمیل شده، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین کارهایی که دولت برعهده دارد و شاید حتی در دولت‌های نظام سرمایه‌داری نیز از عهده‌ی دولت برداشته نشده، رسیدگی به امر سلامت مردم بوده که جزو اصلی‌ترین کارهاست.
 
وی با بیان اینکه تلاش ما در جهت به حداقل رساندن دغدغه‌ی درمان مردم است، افزود: این موضوع بسیار مهمی است؛ در نوروز سال ۹۳ به کرمان رفته بودیم که در جریان بازدید از یکی از بیمارستان‌ها مطرح شد که یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم هزینه‌های درمانی است.
 
وی اضافه کرد: رییس جمهور و دولت همت بزرگی را در این راستا پذیرفت و وزیر بهداشت که مرد میدان این کار بود، پای کار ایستاد و کار را پیش برد و در نتیجه رضایت مردم را نیز جلب کرد؛ هر چند طرح‌های بزرگ مسائل و مشکلاتی را نیز پیش‌رو دارند که باید حل شود.
 
جهانگیری بیان کرد: برخی پزشکان و پرستاران مدتی است که از دولت طلبکار بوده و دولت نیز نتوانسته بدهی‌هایشان را پرداخت کند، از این عزیزان عذرخواهی می‌کنیم و پرداخت بدهی حتما در مقطعی انجام خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه کشور ایران کشور پولداری بوده و خداوند نعمت را بر ملت ایران تکمیل کرده است، گفت: کشورهای انگشت‌شماری هم به گاز و هم سنگ آهن دسترسی دارند که کشور ما جزوی از این کشورهاست.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین معادن مس کشور و حتی یکی از معادن بزرگ بین‌المللی در سونگون بوده و طبق صحبت‌های نماینده مردم هریس، معدن مس دیگری نیز در هریس وجود دارد که همگی نعمات مهم الهی بوده و همچنین خداوند نعمت نیروی انسانی خوش‌فکر و خلاق را نیز به کشور ما ارزانی کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه شهر هریس سرای فرهنگ و شهری علامه‌خیز و پایگاه علمای بزرگ است، افزود: نیروی انسانی خلاق و خوش‌فکر در سراسر کشور ما وجود داشته که در رشته‌های مختلف می‌توانند منابع طبیعی را به حرکت درآورند.
 
جهانگیری بیان کرد: متحیرم که رئیس‌جمهور آمریکا آنگونه صحبت می‌کند! این‌ها در تاریخ خودشان حتما تمدن ایران را می‌شناسند؛ تمدن ایران جزو اولین تمدن‌هایی است که در دنیا نقش تاثیرگذاری داشته و آمریکا که باید خیلی از این تمدن ایران استفاده کرده باشد!.
 
وی افزود: تمدن شهری ما در کاشان به هفت هزار سال می‌رسد، مردم ایران متمدن بوده و با منابع طبیعی و نیروی انسانی غنی تا توانسته به صلح جهانی کمک کرده و از ظلم متجاوزین پیشگیری کرده است، کشور ایران هر کجا که نیاز بوده به دفاع مظلومان به پا خواسته است.
 
وی تاکید کرد: اینها هر کاری خواستند از انقلاب و قبل آن انجام دادند و هر جا خواستند با ایران کار کنند با کودتا کار کردند!.
 
وی افزود: مردم متمدن ایران در دوران انقلاب که انقلابی بی‌سابقه در جهان است، با گل مقابل گلوله مقاومت کردند؛ دشمنان از روز پبروزی انقلاب تا کنون انواع توطئه‌ها را علیه ایران به کار گرفتند اما مردم ما ایستادگی کرده و روز به روز نیز در مسیر خود محکم‌ حرکت می‌کنند، این‌ها نمی‌توانند کشوری مثل ایران را که به همه کمک می‌کند و امور خود را به انجام رساند، تحمل کنند.
 
جهانگیری افزود: ما باید به توسعه ایران بپردازیم و راه این توسعه نیز این است که متحد و یکپارچه روی پای خود بایستیم، هر کدام ممکن است به گوشه‌ای از امور انتقادی داشته باشیم اما باید متحد حرکت کنیم؛ اشکالات و نواقص موجود نیز باید حل شود.
 
وی با اشاره به بیمارستان امام حسین(ع) هریس، گفت: این بیمارستان در یک دوره طولانی ساخته شد و بهره‌برداری رسید، اما در جریان زلزله ارسباران، بدتر از دیگر ساختمان‌ها تخریب شد! باید پیمانکار را صدا کنیم جایزه بدهیم! چرا که کار نویی است اینگونه کار کردن! اینکه با صرف اینهمه هزینه و زمان، ساختمان اینقدر زود خراب شود.
 
معاون اول رییس جمهور افزود: استاندار این موضوع را پیگیری کند و مسئله را روشن کند تا در آینده برای دیگران درس باشد؛ این بیمارستان دوباره طی ۲۴ ماه ساخته شد؛ از این‌رو باید به مردم پاسخ دهیم، باید فرقی بین زحمت‌کشان و بقیه باشد و دیده شود و همچنین این موضوعات در نظام تصمیم‌گیری کشور جایی پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های حفاظت از منابع کشور این است که طرح‌ها در زمان خود ساخته شوند، افزود: مواردی که نماینده مردم هریس گفت، پیگیری کرده و بخشی که امکان حل وجود داشته باشد را  به سرعت حل کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.