دبیر ستاد اربعین استان از امکان اعزام زوار حسینی اربعین از مرز خسروی به عتبات عالیات خبر داد.

  به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسن استوارآذر در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به بخشی از مهم ترین اقدامات انجام شده این ستاد در استان در سال گذشته گفت: چهار جلسه استانی این ستاد در سال گذشته با تصویب 24 مصوبه برگزار شد.

وی افزود: در اوایل مهرماه سال گذشته، گروهی از سفارت عراق در استا مستقر شده و خدمات مربوط به صدور ویزا زوار حسینی را انجام دادند.

وی ادامه داد: یکی از موکب های استان با بیش از 150 نفر کادر در مرز شلمچه مستقر می شوند.

 دبیر ستاد اربعین استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعداد زوار اربعین حسینی از استان در سال گذشته، 54 هزار و 569 نفر بود تصریح کرد: 658 دستگاه اتوبوس از زوار از طریق مرز مهران و بقیه از طریق شلمچه و چزابه وارد کشور عراق شدند.

 

استوارآذر از دریافت و ابلاغ دستورالعمل و احکام ماموریت ها در اوایل تیرماه سالجاری و ابلاغ آن ها به اعضای ستاد خبر داد و گفت: امسال دو موکب آذربایجان شرقی در ایام اربعین، در مرز شلمچه و شهر سامرا مستقر می شوند.

 وی در ادامه با بیان اینکه امکان خروج از چهار مرز برای زوار اربعین حسینی ابلاغ شده است ابراز کرد: زواری که از آذربایجان شرقی عازم عتبات می شوند تا این لحظه می توانند از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند.

بر اساس گفته وی، پذیرایی از زوار اربعین حسینی از پنجم آبان ماه سالجاری، آغاز و تا 25 این ماه ادامه خواهد داشت و تا این لحظه پذیرای روزانه بیش از 15 هزار نفر زائر خواهیم بود.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.