مهدی حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح از اوایل شهریور ماه آغاز شده است، اظهار کرد: هم اکنون هشت دفتر صدور ویزا در استان ایلام فعال است و بر اساس رایزنی های انجام شده با مسئولان سازمان حج و زیارت مقرر شده تا چهار دفتر دیگر در شهر ایلام فعال شود.
وی از کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران خبر داد و افزود: دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد و بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان نیز از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد.
مدیر حج و زیارت استان ایلام بر لزوم بیمه شدن زائران برای سفر به کشور عراق تاکید کرد و یادآور شد: زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.