به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در پیام روز چهارشنبه خود به این تور آورده است: استمرار بیش از سه دهه گردهمایی رکاب زنان توانمند جهان در آذربایجان‌، نشانه ارج و اهمیتی است که مردمان این دیار کهن برای ورزش و تندرستی قائل هستند و اکنون سی و دومین دوره تور دوچرخه‌ سواری آذربایجان با کوله‌باری از تجارب و خوشنامی در سطح جهانی، به تور نیمه حرفه‌ای 1-2 ارتقاء یافته و این پیشرفت مهر تأئیدی بر اهمیت و جایگاه استان در برگزاری مسابقات ورزشی و به خصوص این مسابقه باسابقه است.
وی افزود: بی‌شک برگزاری این دوره از تور دوچرخه‌سواری آذربایجان، در آستانه رویداد بزرگ تبریز 2018 ، برگ زرین دیگری بر کارنامه ورزش ایران و آذربایجان افزوه و پیام نشاط و سرزندگی را بین ورزشکاران و دوچرخه‌سواران به ارمغان خواهد آورد، اطمینان داریم به یاری خداوند متعال بار دیگر استان آذربایجان‌شرقی از این آزمون ارزشمند سربلند بیرون آمده و تبریز به عنوان شهر اولین‌ها همچنان خواهد درخشید.
پیام استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: تردیدی نیست برگزاری تورهای ورزشی و از جمله آنها تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان علاوه بر گسترش پیام‌ صلح و دوستی و تقویت‌ ارتباطات فرهنگی بین دولت ها و ملت ها، می تواند به عنوان عامل موثر در گسترش روابط اقتصادی استان با سایر کشورها عمل نموده و ارزش افزوده چشمگیری را عاید اقتصاد کشور و استان آذربایجان شرقی نماید.
خدابخش افزود: امید داریم مردم ورزش دوست ایران و به ویژه مردم تلاشگر آذربایجان‌ شرقی، مسئولان و دست اندرکاران این رویداد مهم، در برگزاری یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری آسیا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد، باشد تا از رهگذر موفقیت‌های فرزندان این کشور در عرصه‌های معتبر ورزشی، اعتماد به نفس، عزت روزافزون، گسترش فرازهای اخلاقی، تعمیق معنویت و بزرگ منشی را در کنار تندرستی و جسم سالم به ارمغان آوریم.
استاندار آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم به کلیه میهمانان، ورزشکاران داخلی و خارجی، مربیان، مسئولین و همه ی دست‌اندرکاران برگزاری سی و دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان، از درگاه خداوند متعال برای همه آنان آرزوی سلامتی کرد.
وی در این پیام آورده است: امیدوارم این رویداد مهم ورزشی با شور و شکوه فراوان، شادی و نشاط و همراه با خاطرات خوش و به یادماندنی از استان زیبای آذربایجان‌شرقی به سرانجام رسد.
سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در سطح 1-2 (نیمه- حرفه ای) از 16 تا 21 مهر 1396 در 6 مرحله در مسیر استان های آذربایجان شرقی – آذربایجان غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.
در این تور رکابزنان مرحله اول را در مسیر تبریز به ارومیه یکشنبه 16 مهر به مسافت حدود 141 کیلومتر، مرحله دوم مسیر ارومیه به منطقه آزاد ارس روز دوشنبه 17 مهر به مسافت 209 کیلومتر، مرحله سوم در مسیر منطقه آزاد ارس به تبریز روز سه شنبه 18 مهر به مسافت 155 کیلومتر، مرحله چهارم در مسیر تبریز به سرعین روز چهارشنبه 19 مهر به مسافت 196 کیلومتر و مرحله پنجم در مسیر سرعین به تبریز روز پنج شنبه 20 مهر به مسافت 191 کیلومتر رکاب خواهند زد.
همچنین مرحله ششم و نهایی در داخل شهر تبریز از مقابل لاله پارک در مسیر اتوبان پاسداران روز جمعه 21 مهر به مسافت 114 کیلومتر برگزار و برترین های تور سی و دوم معرفی خواهند شد.
در تور سی و دوم پاول اسکرک از لهستان نماینده اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری UCI خواهد بود و اروین کیست ماکر از هلند ، جمال الدین محمود از مالزی داور بین المللی و رسمی UCI و دکتر آنتون مارنیوس فرهاگن از هلند افسر کنترل دوپینگ در تور سی و دوم کار نظارت را بر عهده خواهند داشت.
خبرنگار: آب بسته ع ** انتشار: رستگار
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.