رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: انتخاب وزیر علوم اصلح، مساوی با برآورده شدن انتظارات جامعه‎ی علمی است.      حسن ولی زاده در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت علوم از نقش و جایگاه بالایی در کشور ما برخوردار بوده و در پیشرفت و توسعه‌ی کشور و دانشگاه‌ها تاثیر بسزایی دارد، از این رو باید در انتخاب فرد اصلح به عنوان وزیر علوم جدید، نهایت دقت را به خرج داد.

  وی افزود: فرد منتخب باید سابقه‎ی مدیریتی خوب و رزومه‎ی سطح بالا داشته و دارای سوابق اجرایی و تشکیلاتی قوی باشد تا مسئولیتی به این مهمی را بر عهده بگیرد و به تبع، انتخاب فرد اصلح برای این منسب می‎تواند در برآوردن انتظارات جامعه‌ی علمی بسیار تاثیرگذار باشد.

  وی تاکید کرد: همچنین وزیر علوم منتخب باید نسبت به مسائل کشور و نقشه‎ی جامع علمی آگاه بوده و در ارگان‌های مختلف صاحب نفوذ باشد و در شرایط بحرانی و در مواجهه با مشکلات مالی بتواند با برنامه‌ریزی صحیح و درست، مشکلات را حل کند.

  ولی زاده گفت: شرایط تهیه و تنظیم لایحه‌ی بودجه‌ی 97 در ماه مهر و آبان تایین می‌شود و به همین دلیل نیز وزیر علوم باید هرچه زودتر انتخاب شود.

  وی با بیان این که انتظار اصلی جامعه‎ی علمی از وزیر علوم، تامین و تعریف بودجه‌ی کافی و مناسب است، گفت: وزیر علوم باید نگاه فراجناحی و معتدلی نسبت به مسائل مختلف داشته باشد و با منش و رفتار علمی، دانشگاه را اداره کند که این شرط شامل تمامی اساتید و کارمندان دانشگاه‎ها نیز می‎شود.

  وی افزود: اگر فرد منتخب رویکرد خوب و مناسبی در اداره‎ی دانشگاه داشته باشد، ناخودآگاه، مشکلات فرهنگی و مالی دانشگاه نیز برطرف می‌شود و از سوی دیگر دانشگاه‌ها باید تولید کننده‌ی ثروت بوده و دارای امکانات و آزمایشگاه‌های بیشتری و استقلال مالی باشند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.