به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به هفته دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسل های امروز از وظایف عمده ما در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد : در تاریخ جنگ های 200 سال اخیر ایران، دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگی است که در آن حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و امنیت امروز جامعه را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.
آیت الله پورمحمدی به آغاز ماه محرم و عزاداری های ایام حسینی نیز اشاره کرد و گفت : در ماه محرم باید تلاش کنیم که معرفت و آگاهی مردم نسبت به امام حسین و فرهنگ عاشورایی را بیشتر کنیم به طوری که عزاداری امام حسین در شان امام حسین باشد.
وی گفت : برخی روحانیون و مداحان و نوحه خوانان باید از گفتن اشعار و سخنان سطحی و بی پایه و اساس پرهیز کنند و به جای آن تلاش کنند تا مراسم محرم با خروجی مناسبی همراه باشد و برگزاری برنامه های دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی عزاداران حسینی شود.
امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود از مواضع دکتر روحانی و دکتر ظریف در نشست مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد و افزود : رییس جمهوری و وزیر امورخارجه با جواب های قاطع و دندان شکن پاسخ های مناسبی به ادعاهای دروغ رییس جمهوری آمریکا در خصوص ایران دادند.
وی با اشاره به ادبیات جاهلانه رییسی جمهور آمریکا گفت: نخبگان آمریکا خود نیز از داشتن چنین رییس جمهوری بی ادبی ناراحت هستند و باید مردم آمریکا بیدار شوند.
وی همچنین تشکیل کردستان عراق را اسرائیل جدید در منطقه خواند و افزود : نقشه جدید آمریکا ایجاد اسرائیل جدید در منطقه است و اگر قرار باشد خطایی در منطقه ازآمریکا و اسرائیل سر بزند نیروهای مسلح ایران اسلامی جواب دندان شکنی به خطای آنها خواهند داد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.