به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز یکشنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فصل جدیدی را در این نهاد آموزشی شاهد خواهیم بود. اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته جهت گیری نظام آموزشی تعلیم و تربیت استان با برنامه ریزی های صورت گرفته در مسیر صحیح حرکت کرده و این امر باعث ارتقای شاخص های آموزشی آذربایجان شرقی در اکثر موارد از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد خود را نشان داده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بین 57 دستگاه اجرایی استان برای دومین سال متوالی در شاخص های عمومی و اختصاصی مقام اول را کسب کرده است، افزود: این امر و کسب رتبه دوم نتایج کنکور سراسری امسال، نشانگر کارنامه درخشان دستگاه تعلیم و تربیت استان در دولت تدبیر و امید است.
پاشایی بر ایجاد اعتماد متقابل به عنوان یک اصل مدیریتی در اداره مجموعه آموزشی تاکید کرد و گفت: بدون اعتماد هیچ تربیت، فعالیت و برنامه ای صورت نگرفته و به سرانجام مطلوب نمی رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان موفقیت مدیران را در گرو تشکیل تیم منسجم، هماهنگ و دارای اعتماد متقابل به هم دانست و خاطر نشان کرد: اعتماد همانند قلب یک سیستم یک پدیده حساس و شکننده است.
پاشایی صداقت، شایستگی فنی، ثبات و پایداری، وفاداری و تعهد و شفافیت را جزو ویژگی های ابعاد اعتماد ساز برشمرد و بر رعایت آن در مدیریت مجموعه تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی، عادل و منصف بودن، داشتن احساس و همدردی، پایداری در اعتقادات و موضع گیری ها و محرم اسرار بودن جزو عوامل اعتمادساز در بدنه مجموعه مدیریتی است که رعایت آن سبب موفقیت هر مدیری می شود.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه دارای حدود 700 هزار دانش آموز، 47 هزار کادر فرهنگی و 8 هزار و 500 مدرسه می باشد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.