به گزارش ایرنا، علی جلیلی روز جمعه درجمع مردم عجب شیر با انتقاد از وضعیت نامناسب طرح ها ملی در این شهرستان گفت: مهم ترین عامل عقب ماندگی و عدم تکمیل طرح های ملی شهرستان، ناکارآمدی برخی پیمانکاران و عدم تخصیص به موقع اعتبارات است.
وی افزود: در حال حاضر، احداث بیمارستان جدید عجب شیر، پایاب سد قلعه چای و کنار گذر غربی این شهرستان دچار وقفه و رکود شده است.
وی با اشاره به اینکه با پیگیری های لازم در سال جاری 60میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان جدید عجب شیر پیش بینی شده است گفت: در سال گذشته از 60میلیارریال اعتبار تخصیص یافته تنها 30 میلیارد ریال اختصاص یافت که با این مبالغ افتتاح این بیمارستان سال ها طول می کشد.
وی، خواستار سرعت بخشی در احداث بیمارستان جدید این شهرستان شد و اظهار کرد: بیمارستان 64 تختخوابی عجب شیر از 43 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده در حالی که براساس برنامه زمانبندی، باید تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسید.
جلیلی اضافه کرد: به دلیل اینکه فضای کم بیمارستان کنونی عجب شیر جوابگوی ترافیک و حجم بالای مراجعان نبود از این رو احداث بیمارستان بزرگتر و مجهزتر در سال 1389 در دستور کار قرار گرفت اما نبود اعتبار، موجب طولانی شدن زمان بهره برداری از این بیمارستان شد.
وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریال برای کنار گذراین شهرستان خبرداد و افزود: هم اکنون تملک یک هزار و 400 متر از منازل مسکونی در محدوده این کنارگذر و اراضی زراعی موجود در آن انجام و در مرحله آماده سازی است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل این طرح نقش بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی و ترافیک جاده ای این شهرستان دارد.
جلیلی یادآوری کرد: از 12 کیلومتر کنار گذر غربی این شهرستان حدود 2 کیلومتر اجرا شده و 10 کیلومتر آن به حال خود رها شده است.
وی همچنین از ساماندهی تردد اهالی روستای دانالو و ساکنان مسکن مهر، شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه ای در این کنارگذر اشاره کرد و گفت: بیش از هفت هزار نفر در این روستا و شهرک زندگی می کنند که به علت نبود محلی برای عبور و مرور به شهر دچار مشکل هستند.
وی افزود: پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبار برای پایاب سد قلعه چای نیز انجام گرفته چرا که با اتمام این طرح، 20 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.
جلیلی همچنین از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای پایاب سد قلعه چای در سالجاری خبرداد و افزود: در سال گذشته از 37 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی 15میلیار ریال محقق شد.
شهرستان عجب شیر با 738 کیلومتر مربع وسعت دارای یک شهر، 2 بخش قلعه چای و مرکزی و چهار دهستان بوده و در 90 کیلومتری تبریز و 80 کیلومتری کرانه جنوب شرقی دریاچه ارومیه واقع شده که از شرق به مراغه، از شمال شرق به اسکو، از جنوب به بناب، از شمال به آذرشهر و از غرب به دریاچه ارومیه محدود می شود.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.