به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور استاندار در شهرستان عجب شیر برگزار شد، افزود: در بخش کشاورزی نیز 13 طرح به ارزش 35 میلیارد و350 میلیون ریال در کارگروه این شهرستان تصویب شد که از این تعداد برای هشت طرح 25 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی گفت: در راستای اجرای دستور استاندار و از محل طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان نیز تعداد 17طرح از شهرستان به کارگروه معرفی شد که از این تعداد 10 طرح مورد تصویب استانی قرار گرفت.
فرماندار شهرستان عجب شیر همچنین خواستار همکاری بانک صادرات جهت بهربرداری کارخانه تولید گونی در شهرک صنعتی شد که به گفته وی بیش از 80 نفر اشتغال زایی خواهد شد.
مراثی همچنین از بهره برداری فاز اول فولاد صائب تبریزی تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: مشکل عمده این واحد تامین برق واحد است که با مساعدت مسوولان استانی، برق مورد نیاز این واحد تامین و به بهربرداری خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمده فعالیت های بخش کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه افزود: کاهش کشت پیاز از یک هزار و 50 هکتار به 450 هکتار و صرفه جویی 7.4 میلیون متر مکعب آب مصرف، تغییر بذر گندم در یک هزار و 400 هکتار به بذر کم مصرف آبی با راندمان بالا و صرفه جویی 1.4میلیون متر مکعب آب و توسعه کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی وسیستم های آبیاری از جمله فعالیت های صورت گرفته در شهرستان در راستای احیا دریاچه ارومیه است.
گفتنی است استاندار آذربایجان شرقی امروز از پنج واحد تولیدی و صنعتی شهرستان عجب شیر بازدید و با حضور در جلسه کارگروه گروه اقتصاد مقاومتی مشکلات واحد های صنعتی این شهرستان را بررسی کرد.
همزمان با بازدید استاندار از واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان، نخستین کارخانه هیدرو کربن های سبک، سنگین و پاک کننده های صنعتی شمال غرب کشور نیز به طور رسمی به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این کارخانه سالانه 60 هزارتن محصول تولید و برای 70 نفر به صورت مسقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.
نیمه نخست امسال هشت هزار تن از تولیدات این کارخانه به ارزش سه میلیون دلار به کشورهای عراق افغانستان وپاکستان صادر شده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.