به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش در تالار شهید بهشتی این شهرستان افزود: معلمی رسالتی بزرگ و پیامبرگونه در عرصه تعلیم و تربیت جامعه و نسل آینده است.
وی ادامه داد: شناخت پروردگار به عنوان اصل توحیدی و چگونگی و چرایی آفرینش هستی و خلقت انسان در کنار علم آموزی از اصولی است که معلمان برای پرورش نسل آینده در عرصه تعلیم و تربیت به جامعه ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: باید از همه معلمان و اساتیدی که در جهت تعلیم و پرورش علمی، فرهنگی و اجتماعی تلاش و مجاهدت کرده اند، تقدیر و تجلیل شود.
وی گفت: قدردانی از جایگاه والای معلمان و فرهنگیان همانند مسئولیتی است که همه خانواده ها و جامعه در قبال پروردگار، فرزندان و والدین خود دارند.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی معلمان و فرهنگیان گفت: توزیع متوازن امکانات و توجه به دغدغه های این قشر فرهنگی ضروری است.
علی جلیلی افزود: شناخت مطالبات، دغدغه ها و مشکلات قشر فرهنگیان و معلمان به عنوان پرچمداران علم و فرهنگ جامعه رسالت همه مسئولان است.
وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های اساتید، معلمان و فرهنگیان برای پرورش صحیح نسل آینده جامعه، موجب رشد و تعالی کشور در سال های آتی است.
فرماندار مراغه نیز در این همایش گفت: موفقیت های امروز دانش آموزان و جوانان این مرز و بوم به دلیل ارتباط آنان با بدنه فرهیخته فرهنگیان کشور بوده است.
ظفر محمدی با بیان اینکه باید در رفع دغدغه های فرهنگیان تلاش کرد افزود: باید در این راستا مسئولان تلاش بیشتری داشته باشند تا به جایگاه والای معنوی این قشر فرهیخته جامعه آسبی وارد نشود.
وی ادامه داد: همه آحاد مردم و مسئولان از رئیس جمهوری و مقامات برجسته کشوری و لشگری تا کارمندان ادارات همهم و همه موفقیت و رشد خود را مدیون تلاش های معلمان و اساتید خود هستند و از این رو باید معلمان به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابند.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در جامعه ای امنیت، رفاه، رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم باشد، باید مسائل فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: توجه به مطالبات فرهنگیان و معلمان به ویژه در مسائل اقتصادی و رفاهی در اولویت مسئولان کشوری و مجلس قرار گیرد.
جلیل اسلامی افزود: تمامی آحاد جامعه تلاش ها و مجاهدت های معلمان و اساتید بازنشسته ای که سال های در عرصه تعلیم و تربیت تلاش کرده اند، فراموش نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای هدایایی از تلاش 400 نفر از معلمان و بازنشستگان فرهنگی سال های 93 تا 96 این شهرستان تجلیل شد.
43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.