به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، حسن حضرتی اظهارکرد: به دنبال گزارشی در تاریخ هفتم شهریور ماه جاری توسط ماموران هنگ مرزی خداآفرین مبنی بر اتلاف هزاران قطعه ماهی رودخانه ارس به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، دستورات لازم در خصوص بررسی علت اتلاف به اداره محیط زیست و اداره دامپزشکی شهرستان صادر شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد اداره دامپزشکی نمونه برداری لازم را انجام و نتیجه قطعی را در سریعترین زمان اعلام کند.
حضرتی با اشاره به اینکه تلفات آبزیان ارس به صورت یکباره بوده و از تاریخ هفتم شهریور هیچ گونه تلفات دیگری مشاهده نشده است، افزود: تحقیقات همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، علت احتمالی تلفات آبزیان رودخانه ارس را شوک ناشی از آلودگی زیست محیطی در این رودخانه اعلام کرد و گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد تلفات اخیر آبزیان رود ارس ناشی از بیماری های عفونی و ویروسی یا فلزات سنگین نیست.
امیرحسین بهداد اظهارکرد: بر اساس بررسی های انجام شده دامپزشکی، هیچ گونه فلز سنگین از جمله سرب، جیوه، آرسنیک و کادیوم در آب رودخانه ارس و بر روی نمونه لاشه ماهی ها مشاهده نشده است.
به گزارش ایرنا، هفتم شهریور امسال حدود 15هزار قطعه انواع آبزی در محوطه ممنوعه پایین دست سد خداآفرین تلف شد.
شهرستان خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در فاصله 217 کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.
سدخداآفرین با حدود 2 میلیارد مترمکعب ظرفیت بر روی رودخانه مرزی ارس در محدوده این شهرستان بنا شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.