رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به جایگاه صنایع در استان، گفت: استان ما در چند رشته صنعتی قطب کشور است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صمد حسن‌زاده در نشست فعالان اقتصادی استان با دکتر ابتکار، اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی، در چند رشته صنعتی قطب کشور بوده و زمینه‌های فراوانی را برای پیشرفت و توسعه در خود دارد.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان تشکل ها و واحدها در این نشست حضور یافته‌اند، گفت: نمایندگان اقدام به ارائه‌ی گزارش عملکرد و آخرین وضعیت حوزه‌ی خود کرده و مسایل و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.   وی با تاکید بر اینکه تعامل خوبی بین مسئولان استانی برقرار است، تشریح کرد: ما هر ماه یک جلسه ی هم اندیشی با حضور استاندار و نمایندگان واحدهای تولیدی تشکیل می دهیم تا مسائل و موانع تولید مطرح و مورد پیگیری قرار گیرند.
سید مرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال ۹۲ واحد های صنعتی استان با مسائل و مشکلات زیادی درگیر بود، گفت: این واحدها درخصوص اخذ مجوزهای زیست محیطی با مشکل روبه رو بودند و واحدهایی وجود داشتند که بدون اخذ مجوز برایشان پروانه صادر شده یا به طورکلی پروانه نداشتند.
 وی اضافه کرد: اما در طول دولت تدبیر و امید و با همراهی اداره کل محیط زیست استان و طبق قوانین مقررات مشکلات بسیاری رفع شده و برای واحدهای تولید پروانه صادر شد.
وی با ارائه‌ی خلاصه ای از وضعیت اقتصادی استان، افزود: آذربایجان‌شرقی، به برکت صنایع قدیمی یکی از استان‌های صنعتی کشور بوده و در طول دولت تدبیر و امید نیز ماده ۱۱ ضوابط استقرار از استان ما شروع شد، در سال ۹۵ نیز نسبت به سال ۹۴ در زمینه‌ی واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاری ۲۲ درصد رشد۷ داشته‌ایم.
نیرومند با اشاره به شهرک های صنعتی مهم استان، تاکید کرد: شهرک صنعتی سلیمی بزرگترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور بوده و همچنین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی نیز تنها شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور است.
گفتنی است، طی نشستی در اتاق بازرگانی آذربایجان‌شرقی، فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار کرده و به طرح وضعیت، مسائل و مشکلات خود پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.