به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز اظهار کرد: اگر نوجوانان و جوانان با قرآن مأنوس شده و قرآن در دلشان نفوذ کند، جنگ فرهنگی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.
وی گفت: اگر در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل، 4 هزار نفر در مقابل هیمنه بیش از 60 ساله اسراییل ایستادند، بخاطر موانست با قرآن بود.
وی با درود به روح مطهر امام راحل (ره) که قرآن را از قبرستان ها نجات داد، افزود: در گذشته وقتی نام قرآن می آمد ، همه یاد روزهای پنجشنبه و سر مزار می افتادند، اما امروز قرآن در جامعه حاکم شده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش قرآن در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: امروز به برکت همین معنویت و انس با قرآن است که دانشمندان جوان ما در عرصه های مختلف موفقیت های بزرگی کسب می کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز تهدیدات مختلفی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که پیچیده ترین آن تهدید فرهنگی است و هدف دشمن هم استحاله فرهنگی است و باید نوجوانان و جوانان را در مقابل این تهدیدات حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز در بحث جنگ نرم، دشمن کاری می کند که جوانان را از ما بگیرد و ما نیازمند حفظ جوانان برای آینده هستیم.
وی با بیان اینکه جنگ نرم بسیار بی سر و صدا و خزنده است، خاطرنشان کرد: باید با تقویت فعالیت های قرآنی در مقابل هجمه دشمن بایستیم.
امام جمعه تبریز اظهارکرد: اگر امروز مسئولان نظام و دولتمردان جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون قاطعانه سخن می‌گویند و از حیثیت نظام دفاع می کنند، به برکت حاکم شدن فضای قرآنی در جامعه است.
امروز با حضور امام جمعه تبریز و مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از دانش آموزان نخبه قرآنی استان تجلیل شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.