حجت الاسلام والمسلین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالروز شهادت آیت الله مدنی در مسجد جامع آذرشهر زادگاه این شهید، افزود: او عاشق ولایت و ذوب در امام راحل (ره) بود که از سال های نخستین نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر بود.
وی با بیان اینکه دین خداوند را می توان به وسیله زبان، مال و جان یاری کرد، یادآور شد: شهید مدنی جزو کسانی بود که با بذل جان خود در راه اسلام سبب عزت و ترویج دین خدا شد.
حجت الاسلام آل هاشم از شهید مدنی به عنوان فقیهی ساده زیست و مردم دار یاد کرد که به عنوان الگو و سرمشق روحانیت مسیر چگونه رفتار کردن با مردم را برای روحانیت ترسیم کرد و در طول سال های ابتدائی انقلاب اسلامی فقرا خانه او را پناهگاه خود می دانستند.
وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس را بهترین راهکار برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست و با اشاره به اینکه مهمترین تهدید کنونی علیه نظام جمهوری اسلامی هجمه فرهنگی است، گفت: وظیفه نیروهای حزب اللهی در حال حاظر بسیار سنگین و مهم است چرا که دشمن قدرت ورود به میدان جنگ سخت را ندارد و از طریق جنگ فرهنگی وارد میدان نبرد شده است.
امام جمعه تبریز هدف دشمن از تهدید فرهنگی علیه نظام را گرفتن جوانان و نوجوانان از سر سفره نظام اسلامی دانست و افزود: امروز دیگر برنامه های فرهنگی سنتی برای مقابله با چنین تهدیداتی جوابگو نیست و باید با ایده هایی نو، دین را به جوانان و نوجوان معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله شهید سیداسدالله مدنی به عنوان دومین شهید محراب تاریخ انقلاب اسلامی 20 شهریور سال 1360 هنگام اقامه نماز جمعه در میدان راه آهن تبریز توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.
وی پس از شهادت آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبائی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تبریز برگزیده شده بود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.