به گزارش ایرنا، فرخ مطلبی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران هواشناسی را یک اداره فرا بخشی دانست که در حوزه هایی از قبیل محیط زیست، کشاورزی، پلیس راه همکاری و ارائه اطلاعات می کند.
وی با اشاره به خدمات کاربردی هواشناسی در تامین امنیت اجتماعی، امنیت غذایی، حفاظت از محیط زیست ،بهداشت عمومی بازرگانی و ترابری اظهار کرد: اهداف سازمان پایش مستمر جوی، تولید داده، پردازش داده به منظور تصمیم گیری در امور کشور است.
مدیر کل هواشناسی استان پیش بینی های سازمان را یک روزه، سه روزه و صدور اطلاعیه و اخطاریه در مواقع ضروری برشمرد و گفت: برگزاری جلسات بحث با کارشناسان کشاورزی، سازمان آب، صدور پیش بینی هفتگی، ارسال پیامک های اخطاریه در مواقع ضروری به مقامات استان، جوابگویی به هواپیمایی و هوانیروز نیز از جمله عملکرد این سازمان می باشد.
مطلبی فر، افتتاح سامانه جامع خودکار هواشناسی ( RVR ) در استان را که یکی از مطالبات دیرینه استان بود را یکی از افتخارات هواشناسی در دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: این سامانه در ارتباط با امنیت پروازها در مواقع مه آلود بودن هوا و کنسل کردن پروازها حائز اهمیت است.
وی پایش و جمع آوری داده های هواشناسی در عرض 10 الی 15 دقیقه را یکی از مهم ترین وظایف هواشناسی ذکر کرد و گفت: آذربایجان شرقی در زمینه پایش اطلاعات رتبه اول کشوری را داراست.
مطلبی فر تعداد ایستگاه های هواشناسی در استان را 149 ایستگاه اعلام و خاطر نشان کرد: تبدیل ایستگاه های سنتی به مکانیزه در حال برنامه ریزی است که در صورت تامین اعتبار تمام سیستم های فنی را به روز می کنیم.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش 5 برابری اعتبارات این سازمان خبر داد و گفت: اعتبارات هواشناسی استان در سال جاری 15 میلیارد ریال است که در سال گذشته سه میلیارد ریال بود.
مطلبی فر جذب 40 نفر نیروی متخصص، احداث 12 ایستگاه پایش ، افتتاح مرکز دیتا سنتر و تکمیل پروژه هواشناسی را از جمله عملکرد این سازمان در طول دولت یازدهم برشمرد و افزود: تبریز به عنوان مرکز آموزشی است که در دولت تدبیر و امید 7 دوره را برگزار کردیم.
وی از شناسایی 140 ایستگاه موازی هواشناسایی در برخی ادارات استان خبر داد و گفت: به دنبال حذف ایستگاه های موازی و تجمیع کلیه داده ها و پیش بینی جوی در اداره هواشناسی استان هستیم.
مطلبی فر از صدور 22 اطلاعیه و 8 اخطاریه در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: علاوه بر آن برای بیش از 70 هزار کشاورز نیز پیامک ارسال کرده ایم.
خبرنگار: نعمت مرادپور. ع.**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.